saeedtag

دل نوشته ها مکانی برای آرامش

saeedtag

دل نوشته ها مکانی برای آرامش

آفتابگردان ترین

 سپاس
خوشبخت ترین آدمها آنهایی نیستند که هرچه می خواهند دارند ...
خوشبخت ترین آدمها آنهایی هستند که می توانند به خاطر کسانی که دوست دارند، از خواسته های دوست داشتنی شان بگذرند ...

برای سلامتییتان حتما بخوانید :

برای سلامتییتان حتما بخوانید :


1. هرگز سیگار نکشید و اگر میکشید ، نیمه آخر آن را هیچ وجه نکشید.

2. در حمام هیچگاه مستقیما زیر دوش آب گرم نفس نکشید. کلر یک قاتل تدریجی است.

3. هنگام شارژ موبایل ابتدا شارژر را به گوشی وصل کنید و سپس آن را به برق وصل کنید. بهتر است موبایل خاموش باشد.

4. چای بیشتر از یک روز مانده را اصلا ننوشید.

5. هنگام روشن کردن کولر اتومبیل خود ابتدا به مدت حداقل 5 دقیقه پنجره ها را باز بگذارید و در پمپ بنزینها کولر را خاموش نمایید.

6. غذای خود را بیشتر از یکبار در مایکروفر گرم نکنید و بعد از آن درصورت عدم استفاده دور بریزید.

7. با حیوانات خانگی تعامل مثبت داشته باشید. آنها ممکن است از خیلی از انسانها سالمتر و تمیزتر باشند. عوامل مشترک زیاد آنها با انسانها میتواند به شکل واکسن در بدن عمل کند.

8. هنگام غذا بین هرلقمه حداقل 1 دقیقه فاصله بگذارید و دو ساعت قبل و بعد از غذا و هنگام آن نوشیدنی ننوشید.

9. هنگام حرکت اتومبیل، پنجره ها را تماما باز نکنید تا هوا بصورت باد وارد مجاری تنفسی نگردد.

10. لوازم آرایشی را بیشتر از 5 ساعت برروی پوست خود باقی نگذارید. سلولهای پوستی نیاز به تعرق و تنفس دارند. درمنزل نیز تا حد امکان از لباسهای گشاد ، راحت و باز استفاده نمایید.

11. موهای خود را بیش از یکبار در شبانه روز شانه نکنید.مراقب ورود شوره سر (حتی بصورت نامرئی) به چشمها و مجرای تنفسی خود باشید.

12. هنگام دویدن و راه رفتن سر خود را بالا نگهدارید.هنگام نشستن و خوابیدن برعکس سر خود را پایین نگهدارید.

13. توجه بیش از حد به وزن، سودمند نیست. بدن انسان قادر است بصورت خودکار میزان ورودی، جذب و میزان دفع را تنظیم نماید و اشتهای طبیعی نیز متناسب با آن میباشد. هرچه قدر دوست دارید بخورید.

14. اگر نیاز مالی ندارید، لازم نیست روزی 8 ساعت کار کنید. بهترین تعداد ساعات کاری بین 5 الی 6 ساعت میباشد.

15. هرگز پشت مانیتور (های قدیمی) که روشن هستند قرار نگیرید. ضرر آنها از خیلی از دستگاههای عکسبرداری بیشتر است.

16. ورزش و تحرک در ابتدای صبح نه تنها سودمند نیست بلکه خطرناک نیز هست. سعی کنید آن را در حداقل 3 ساعت بعد از بیداری و یا عصر انجام دهید.

17. توجه بیش از حد به امور سیاسی، ورزشی و اقتصادی برای سلامت روان مضر بوده و در دراز مدت به علت عدم امکان تسلط بر کنترل آنها، باعث اختلالات روانی میگردد.

18. معجزه جواهر آلات برای خانمها را فراموش نکنید. حتی اگر صرفا به دیدن آنها باشد.

19. هیچگاه به پهلو نخوابید. سعی کنید در جهت عمود بر محور مغناطیسی زمین بخوابید.

آفتابگردان ترین

(آن فرشتگان) گفتند: به حق بشارتت می دهیم. پس از نومیدان مباش.
(ابراهیم) گفت: جز گمراهان چه کسی از رحمت پروردگارش نومید می شود؟
(آیات ۵۵ و ۵۶ سوره الحجر)

کیست امیدت

در آن زمان که امیدت برید از همه جا ،
ببین که کیست امیدت ،
بدان که اوست خــــــــــــــــــــدا . . .
در آن زمان که امیدت برید از همه جا ،

ببین که کیست امیدت ،

بدان که اوست خــــــــــــــــــــدا . . .

بهترین و بدترین غذاها برای اینکه در آلودگی هوا زنده بمانیم!!!



در هوای آلوده باید برخی مواد غذایی را مصرف کرد که خاصیت خنثی‌کنندگی مواد سمی موجود در هوا را داشته باشند.

1. از طالبی تا ماهی!

مصرف غذاهایی که حاوی آنتی‌اکسیدان‌های سلنیوم و بتاکاروتن هستند هم توصیه می‌شود؛ هنگام آلودگی هوای استنشاقی، مقدار زیادی رادیکال آزاد در بدن تولید می‌شود که سبب کاهش توان فرد در انجام کارهای روزمره زندگی شده و حتی در دراز مدت می‌تواند بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی- عروقی و انواع سرطان را ایجاد کند. برای به حداقل رساندن عواقب ناشی از تجمع رادیکال‌های آزاد در بدن مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها را در رژیم غذایی افزایش دهید. سبزیجات و میوه‌هایی مثل طالبی، انبه، کدو تنبل، فلفل،اسفناج، کلم و زردآلو بتاکاروتن دارند. سلنیوم را هم می‌توانید در غذاهای دریایی، مرغ، نان، آجیل و غلات سبوس‌دار پیدا کنید.


2. E + C + D= ضد آلودگی

چه در خانه هستید، چه در محل کار و چه پشت فرمان، از مواد غذایی مثل: کرفس، اسفناج، گوجه‌فرنگی، لیمو شیرین، نارنگی، پرتقال و برگه سبز کاهو استفاده کنید که غنی از ویتامین C هستند. البته مصرف جوانه گندم، روغن‌های گیاهی، گردو، بادام، زیتون، جگر و سبزیجات دارای برگ سبز که منابع ویتامین E هستند را هم فراموش نکنید. به خصوص اگر شغل‌تان طوری است که باید بیشتر در هوای آزاد باشید؛ این ویتامین می‌تواند مسمومیت ناشی از آلودگی هوا را خنثی کند.منابع مناسب ویتامین D هم شیر، کره و زرده تخم‌مرغ هستند که باید در برنامه غذایی روزانه‌تان باشند.


3. پکتین بخورید!

مواد غذایی که سرشار از پکتین هستند، سرب موجود در هوا را می‌گیرند و مانع از نفوذ سرب به سلول‌های بدن می‌شوند؛ مصرف روزانه یک عدد سیب می‌تواند عوارض ناشی از آلودگی هوا را کاهش داده و میوه‌هایی مانند پرتقال و توت‌فرنگی نیز سرشار از پکتین بوده و برای کاهش عوارض آلودگی هوا مفید هستند.



4. لبنیات کم‌چرب میل کنید

در هوای آلوده باید بیشتر از همیشه شیر، ماست و دوغ بنوشید، زیرا فسفر، منیزیم و کلسیمی که در لبنیات یافت می‌شود، همگی خنثی‌کننده سموم هستند و برای کاهش صدمات دستگاه تنفسی و التهاب دستگاه گوارش ناشی از آلودگی هوا، باید مصرف شیر و لبنیات بیش از پیش شود.


مصرف شیر و فراورده‌های آن باعث نرم‌شدن مخاط تنفسی فوقانی، مری و معده می‌شود و به‌دلیل وجود ترکیبات مناسب برای رشد و نمو باکتری‌های مفید که عمل دفع ادرار و مدفوع و مواد آلاینده را تنظیم می‌کنند، التهابات و بیماری‌های دستگاه گوارش را کاهش می‌دهد.


5. کمبود کلسیم = جذب سرب بیشتر!

افرادی که کمبود کلسیم دارند، بیشتر در معرض خطر آلودگی با سرب قرار می‌گیرند. چون گیرنده‌های فلزات 2 ظرفیتی در بدن انسان به‌صورت رقابتی عمل می‌کنند و در صورتی که این گیرنده‌ها، قبلا با فلزات مورد نیاز بدن مانند آهن و کلسیم اشباع شده باشند، بدن کمتر در معرض آلودگی با سرب قرار می‌گیرد برای جلوگیری از آلودگی زیاد با سرب بهتر است لبنیات بیشتری مصرف کنید که منبع غنی کلسیم هستند.


6. چرب و چیلی‌ها ممنوع!

در روزهایی که آلودگی هوا بسیار زیاد است، از غذاهای چرب به‌خصوص چربی‌های جامد حیوانی و گیاهی استفاده نکنید که مصرف چنین غذاهایی فقط باعث تشدید کاهش توان بدنی و ذهنی شما در طول روز خواهد شد. پس استفاده از تنقلات کم ارزش مثل چیپس، پفک و نوشابه‌های گازدار را بی‌خیال شوید که باعث اختلال جذب عناصر مفید در بدن می‌شود و می‌تواند اثرات منفی آلودگی هوا را تشدید کند. مصرف موادی مثل سوسیس و کالباس هم به دلیل داشتن مواد شیمیایی و نگهدارنده، علاوه بر این که به خودی خود مضر و سرطان‌زاست، برای ساکنان شهرهایی که هوای ناسالم دارد، به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.


7. سیر و پیاز بخورید

سیر، پیاز و تره فرنگی، هر قدر هم که بوی آزاردهنده‌ای داشته باشند اما حاوی مقدار زیادی گوگرد هستند که می توانند از مخاط دستگاه تنفسی محافظت کنند.


8. نوشیدن آب زیاد فراموش نشود

نوشیدن زیاد آب به کلیه‌ها کمک می‌کند تا املاح اضافی از بدن خارج شود و ذرات آلودگی مدت کمتری در بدن باقی بماند.


9. خرید از وانتی ممنوع!

در روزهای آلودگی هوا نباید از وانتی‌هایی که میوه و سبزیجات تازه را در کنار خیابان‌ها می‌فروشند یا مغازه‌هایی که سبزیجات خود را بیرون از مغازه و در مسیر عبور خودروها می‌گذارند، میوه و سبزی بخرید.

آفتابگردان ترین

خلاصه کتاب آیین دوست یابی
 

دیل کارنگی


فصل اول
اگر می خواهید عسل بردارید به کندو لگد نزنید
زمانی را تصور کنید که شخصی کاری کرده که شما آن کار را یا دوست ندارید و یا اشتباه می دانید. خوب. معمولا شروع می کنید با لحن خشن صحبت کردن که تو این کار را درست انجام ندادی و…




بیایید در مورد این موضوع کمی فکر کنیم. اگر شخص مقابل می دانست که این کار غلط است و یا از انجام آن هدفی نداشت؛ خوب چرا خود را به زحمت انداخت و آن را انجام داد. فکر کنید. هر کسی که کاری انجام می دهد یا فکر می کند که آن کار درست است و یا از انجام آن هدفی دارد. از تصمیم های بزرگ گرفته تا کار های کوچکی که فقط برای اذیت و آزار هستند.
در کل سرزنش و انتقاد و گلایه سبب تغییر نمی شوند. با این کار ما تنها سعی می کنیم خودمان را راحت کنیم و عقده ی دلمان را سر دیگران به وسیله ی انتقاد از آنها خالی کنیم. ما انتقاد می کنیم تا خودمان را راضی کنیم. ولی آیا تا به حال به طرف مقابل خود فکر کرده اید؟  او چه سودی از سخنان شما می برد؟
با این کار شما مطمئنا او سرخورده می شود و غرورش که مهمترین چیز برای یک فرد است می شکند. و مسلما دفعه ی بعد کارش را بهتر که انجام نخواهد داد هیچ؛ ممکن است کارش را به طور کلی خراب کند یا آن را رها سازد. در کل انتقاد جز کینه و دشمنی چیز دیگری را به ارمغان نخواهد آورد.
هر کسی فکر می کند کاری را که انجام می دهد مهمترین کار و صحیح ترین کار است، و ما با انتقاد از آن ها نمی توانیم آن ها را از نظر خود برگردانیم. شاید برایتان جالب باشد بدانید که بزرگترین گانگستر امریکا که جانی ترین فرد این کشور نیز به حساب می آمد خود را ناجی مردم می دانست. مطمئنا او و دیگر افراد انتقاد را نمی پذیرند حتی اگر قانع شوند؛ زیرا دوست دارند روی حرف خود بمانند.
سعی کنید به خاطر بیاورید چند بار تا به حال با انتقاد از کسی توانسته اید در او تغییر ایجاد کنید و او را وادار کنید تا کار اشتباهش را ترک کند؟ مسلما هیچ وقت یا حداقل به ندرت.
انتقاد فقط باعث کینه و دشمنی می شود پس:

اصل اول:
انتقاد، سرزنش و گلایه نکنید.
فصل دوم
راز بزرگ راه آمدن با مردم
عمیق ترین اشتیاق در طبیعت بشر نیاز به مهم بودن است. آرزوی مهم بودن و یا رویای بزرگ بودن یکی از هفت تمایلی است که انسان ها بسیار به آنها نیازمندند. آرزوی مهم بودن مهمترین نیاز انسان هاست که انسان ها با آن¬که همواره به دنبال آنند، کمتر به آن می رسند و می توانند آن را بدست آورند. پس کسانی که این حس را در دیگران ایجاد می¬کنند تعداد اندکی هستند و همیشه موفقند زیرا رقیب سرسختی ندارند.
همه ی انسان ها دوست دارند دیگران از آنها تعریف کنند. تفاوت بارز میان انسان و حیوان نیز همین است. انسان ها آرزوی مهم بودن دارند و این بزرگترین محرک انسان به سمت تلاش است.
بسیاری از انسان ها که دیوانه و یا خیال پرداز می شوند در عالم تازه ی خود، خود را انسانی مهم می دانند و به آرزوی بزرگ مهم بودن که در دنیا نتوانسته بودند به آن برسند، دست می یابند.
حال فکر کنید اگر این موضوع آن قدر مهم است که انسان ها به خاطرش جنون می گیرند چه معجزه ای به وقوع خواهد پیوست اگر ما بتوانیم در آن ها با یک تشویق ساده حس مهم بودن را ایجاد کنیم!
همیشه باید از افراد خوب گفت و آن¬ها را تشویق کرد و در تشویق آن ها حتی مبالغه کرد. اما این اعمال تا زمانی جواب می دهند که صادقانه باشند، اما اگر به صورت تملق نمودار کنند کسی گول آن را نمی خورد؛ و نتیجه برعکس خواهد شد. پس تشویق باید صادقانه و از ته دل باشد.
در قدردانی کردن نیز مثل تشویق قدرت عجیبی وجود دارد، زیرا به انسان احساس مهم بودن می بخشد.
تملق یعنی تحسین بی ارزش. شاید جالب باشد بدانیم در مواقع بی کاری نودوپنج درصد در مورد خودمان فکر می¬کنیم. درخیال، خود را آدم مهمی می دانیم، چون به این احساس نیاز داریم. حال اگر کسی بتواند قدرت مهم بودن را در کسی ایجاد کند چه خواهد شد؟  
معلوم است! علاقه ای شدید در دل طرف مقابل نسبت به خود ایجاد می¬کند. تشویق یک راه برای ایجاد این احساس در دیگری است؛ و نیز قدردانی و همه ی چیز هایی که به طریقی نشان می دهند که ما به طرف مقابلمان توجه داریم. البته این کار نباید فقط به صورت گفتاری نمود پیدا کند. ما باید از ته دل به آنها توجه نشان دهیم که این همان صمیمانه تشکر و تحسین کردن است.
یادمان باشد انسانها فقط به خودشان علاقه دارند. روز، ظهر و شب.

اصل دوم:
تشویق صمیمانه و صادقانه را نثار دیگران کنید.
فصل سوم
آن کس که می تواند این کار را انجام دهد جهان را با خود دارد. آن که نمی تواند، این راه را تک و تنها طی می کند
اگر می خواهید تمامی نکات این فصل را یک¬جا یاد بگیریم بیایید از همین حالا همیشه سعی کنیم از دیدگاه دیگران به موضوع نگاه کنیم. سعی کنیم که در طرح مساله و نیاز خود نیاز شخص مقابل را هم درنظر بگیریم. بنابراین تنها راهی که می توان در دیگران نفوذ کرد این است که به علایق آنان پی ببریم و به آنها بگوییم که چگونه می توانند به آنها دست یابند. تنها راه نفوذ در مردم همین است که درباره ی آن چه علاقه دارند با آنها صحبت کنیم. اگر خواستید کسی کاری برایتان انجام دهد، اول از خود بپرسید چگونه می توانم در او میل به انجام این کار را بر انگیزم و بعد سعی کنید از منافع او صحبت کنید و از علایق او نه از خواسته های خودتان.
اگر موفقیت فقط یک راز داشته باشد، آن دیدن دنیا از چشم طرف مقابل و از زاویه ی دید اوست. افرادی که سعی می کنند به خواسته های خود برسند بسیار زیاد هستند و فقط تعداد اندکی هستند که به علایق دیگران احترام می گذارند و سعی می کنند برای آن¬ها کاری انجام دهند. پس این افراد رقیب های کمتری دارند و موفق تر نیز هستند. اظهار وجود نیاز اساسی طبیعت بشر است. وقتی فکری به ذهنمان می رسد به جای آن¬که دیگران را وادار کنیم که بفهمند این فکر مال ماست چرا کاری نکنیم که آن را متعلق به خود بدانند؟ در نتیجه به آن علاقه مند می شوند و از آن طرف¬داری می کنند.
یادمان باشد: ابتدا در دیگران شوق انجام یک کار را برانگیزیم. کسی که این کار را می کند تمام دنیا را در دستش دارد و کسی که از عهده ی این کار بر نیاید این راه را باید تک وتنها طی کند.

اصل سوم:
در دیگران شوق انجام کاری را برانگیزیم.

ثانیه ای

تو که در باور مهتابی عشق
رنگ دریا داری
فکر امروزت باش
به کجا می نگری
زندگی ثانیه‌ای است
... وسعت ثانیه را می‌فهمی؟
در شبی مهتابی
می‌شود در دل این ثانیه باران بشویم
وز دلی غمزده در بستر عشق
عقدها بگشائیم
گره از کار کسی باز کنیم
و تمامیت دنیامان را
از نم عاطفه لبریز کنیم
می شود مثل نسیم
بال در بال پرستو با شوق
بوسه بر قلب شقایق بزنیم
می شود غرق محبت بشویم
خودمان را به خدا بسپاریم
قلبمان را به صمیمیت عشق
دلمان را به امید
می‌شود همدم تنهائی یک دل بشویم
بودنت تنها نیست
تو خدا را داری
و من آرامش چشمان تو را
زندگی ثانیه ای است
وسعتش را دریاب
می‌شود در دل این ثانیه کامل بشویم
...
تو که در باور مهتابی عشق

رنگ دریا داری

فکر امروزت باش

به کجا می نگری

زندگی ثانیه‌ای است

وسعت ثانیه را می‌فهمی؟

در شبی مهتابی

می‌شود در دل این ثانیه باران بشویم

وز دلی غمزده در بستر عشق

عقدها بگشائیم

گره از کار کسی باز کنیم

و تمامیت دنیامان را

از نم عاطفه لبریز کنیم

می شود مثل نسیم

بال در بال پرستو با شوق

بوسه بر قلب شقایق بزنیم

می شود غرق محبت بشویم

خودمان را به خدا بسپاریم

قلبمان را به صمیمیت عشق

دلمان را به امید

می‌شود همدم تنهائی یک دل بشویم

بودنت تنها نیست

تو خدا را داری

و من آرامش چشمان تو را

زندگی ثانیه ای است

وسعتش را دریاب

می‌شود در دل این ثانیه کامل بشویم

گاهی

گاهی با یک قطره ، لیوانی لبریز می شود
گاهی با یک کلام ، قلبی آسوده و آرام می گردد
گاهی با یک کلمه ، یک انسان نابود می شود
گاهی با یک بی مهری ، دلی می شکند
مراقب بعضی یک ها باشیم

آفتابگردان ترین

پس اگر کسی از بندگانم از من پرسید به او بگو من به او نزدیکم و دعای دعاکننده را می شنوم و اجابت می کنم (بقره -186)
به جز خدا کسی رو سراغ داری که اینقدر قاطع و بی پرده مهربانیش رو به عرصه نمایش بذاره؟

افتابگردان ترین

بی شک جهان را به عشق کسی آفریده اند ،
چون من که آفریده ام از عشق
جهانی برای تو !
"حسین پناهی"

احترام

به سلامتی

آدمایی که به اعتقادات همدیگه احترام میذارن

هفت نصیحت مولانا


هفت نصیحت مولانا

گشاده دست باش،جاری باش،کمک کن(مثل رود)

با شفقت و مهربان باش(مثل خورشید)

اگر کسی اشتباه کرد آن را بپوشان(مثل شب)

وقتی عصبانی شدی خاموش باش (مثل مرگ)

متواضع باش و کبر نداشته باش(مثل خاک)

بخشش و عفو داشته باش(مثل دریا)

اگر می خواهی دیگران خوب باشند خودت خوب باش
(مثل آینه)

یاور

بجز خـــــــــــــــــــدا



کسی رو داری بهت بگه: "من باهاتم"؟؟؟؟
بجز خـــــــــــــــــــدا 







کسی رو داری بهت بگه:

خنده


خنده انبساط عروقی ایجاد می‌کند که در سلامتی موثر است. 
خنده آنقدر مهم است که معمولا در هر درباری دلقکی ، هر روزنامه صفحه طنزی و هر شبکه تلویزیون فیلم کمدی است. 
خنده در هر شرایطی امکان پذیر بوده و قابل دسترس است.
خنده با بازدم انجام می‌شود و این کار باعث می‌گردد CO2 از خون خارج شده و احساس مطلوبی ایجاد نماید. 
خنده تعادل ظریف هورمونی ایجاد می‌کند. 
خنده باعث افزایش هورمون کورتیزول شده و ایمنی بدن را در برابر بیماریها زیاد می‌کند. 
خنده هورمون سروتونین را نیز افزایش داده احساس سرخوشی ایجاد می‌نماید . 
خنده تعداد ضربان قلب (HR) را کاهش می‌دهد که در سلامتی موثر است. 
خنده به دلیل شستن CO2 از خون و صورت را شفاف می‌کند. 
خنده محبوبیت و جذابیت ایجاد می‌کند. 
خنده شادی می‌آورد، همای طور که شادی خنده می‌آورد. 
خنده قدرت یادگیری را افزایش می‌دهد. نقش خنده در کلاس‌های درسی و آموزشی فوق العاده است. 
خنده نشانه رضایت از وضعیت موجود است. 
خنده نوعی تخلیه روانی بوده تنشها و احساسات سرکوب شده را رها می‌سازد. 
خنده به‌دلیل انبساط عروقی ترمیم بافتهای آسیب دیده را تسهیل می‌نماید. 
خنده از بیماریهای زخم‌معده و اثنی عشر جلوگیری می‌کند. 
خنده کلسترول خون را کاهش می‌دهد. 
خنده در پیشگیری از سکته قلبی و سکته مغزی بسیار موثر است. 
خنده «دویدن بی‌حرکت» نام گرفته است و به این دلیل افراد لاغر را چاق و افراد چاق را لاغر می‌کند. 
خنده باعث می‌شود که به دندانهایمان بیشتر توجه کرده و در نظافت آنها بکوشیم. 
خنده سبب می‌شود دوستان بیشتری پیدا کنیم. 
خنده زیاد ، مشکل فیزیولوژی ایجاد نمی‌کند چرا که خنده زیاد باعث افزایش ریزش اشک از چشم می‌شود و این نوع مکانیسم جبرانی یا دفاعی است که فشار خون مغزی را کاهش می‌دهد.
خنده بر خلاف تصور عموم چروک صورت را از بین می‌برد ولی اخم چین و چروک را زیاد می‌کند.
خنده باعث افزایش اندرفین مغز می‌شود که نوعی مورفین طبیعی است و باعث احساس سرخوشی و شادی می‌شود. 
خنده نشانه بارز اعتماد به نفس ، سلامت روان و احساس امنیت است. 
خنده با افزایش سن نسبت عکس دارد متاسفانه هرچه سنمان زیادتر شود کمتر می‌خندیم. 
خنده با افزایش تحصیلات دانشگاهی نسبت عکس دارد. متاسفانه هرچه افراد تحصیل کرده‌تر می‌شوند. کمتر و دیرتر می‌خندند. 
خنده چنان است که مقدار آن در ادیان و ملتها و نژادهای مختلف متفاوت است . 
خنده و شاد بودن تنها انتقامی هستند که می توان از دنیا گرفت،پس همیشه شاد باشید و بخندید

پاسخی به اثر فریدون مشیری


کــوچـــه

سروده "هما میرافشار"


(پاسخی به اثر فریدون مشیری)


بی تو طوفان زده دشت جنونم

صید افتاده به خونم
تو چه‌سان می‌گذری غافل از اندوه درونم؟

بی من از کوچه گذر کردی و رفتی

بی من از شهر سفر کردی و رفتی
قطره‌ای اشک درخشید به چشمان سیاهم

تا خم کوچه به دنبال تو لغزید نگاهم

تو ندیدی ...
نگهت هیچ نیفتاد به راهی که گذشتی

چون در خانه ببستم،

دگر از پا نشستم
گوئیا زلزله آمد،
گوئیا خانه فروریخت سر من

بی تو من در همه شهر غریبم

بی تو، کس نشنود از این دل بشکسته صدائی
بر نخیزد دگر از مرغک پر بسته نوائی

تو همه بود و نبودی

تو همه شعر و سرودی

چه گریزی ز بر من

که ز کوی‌ات نگریزم
گر بمیرم ز غم دل
به تو هرگز نستیزم

من و یک لحظه جدایی؟!

نتوانم، نتوانم
بی تو من زنده نمانم

فریدون مشیری


کــوچـــه
اثری ماندگار از زنده یاد فریدون مشیری


بی تو، مهتاب‌شبی، باز از آن کوچه گذشتم،؛

همه تن چشم شدم، خیره به دنبال تو گشتم،؛
شوق دیدار تو لبریز شد از جام وجودم،؛
شدم آن عاشق دیوانه که بودم.؛

در نهانخانة جانم، گل یاد تو، درخشید

باغ صد خاطره خندید،؛
عطر صد خاطره پیچید:؛

یادم آمد که شبی باهم از آن کوچه گذشتیم

پر گشودیم و در آن خلوت دلخواسته گشتیم
ساعتی بر لب آن جوی نشستیم.؛

تو، همه راز جهان ریخته در چشم سیاهت.؛

من همه، محو تماشای نگاهت.؛

آسمان صاف و شب آرام

بخت خندان و زمان رام
خوشه ی ماه فرو ریخته در آب
شاخه‌ها دست برآورده به مهتاب
شب و صحرا و گل و سنگ
همه دل داده به آواز شباهنگ

یادم آید، تو به من گفتی:؛

از این عشق حذر کن!؛
لحظه‌ای چند بر این آب نظر کن،؛
آب، آیینة عشق گذران است،؛
تو که امروز نگاهت به نگاهی نگران است،؛
باش فردا، که دلت با دگران است!؛
تا فراموش کنی، چندی از این شهر سفر کن!؛

با تو گفتم:‌ حذر از عشق!؟ ندانم!؛

سفر از پیش تو؟ هرگز نتوانم،
نتوانم!؛

روز اول، که دل من به تمنای تو پر زد،؛

چون کبوتر، لب بام تو نشستم
تو به من سنگ زدی، من نه رمیدم، نه گسستم،؛

باز گفتم که : تو صیادی و من آهوی دشتم

تا به دام تو درافتم همه جا گشتم و گشتم
حذر از عشق ندانم، نتوانم!؛

اشکی از شاخه فرو ریخت

مرغ شب، ناله ی تلخی زد و بگریخت

اشک در چشم تو لرزید،؛

ماه بر عق تو خندید!؛

یادم آید که : دگر از تو جوابی نشنیدم

پای در دامن اندوه کشیدم.؛
نگسستم، نرمیدم.؛

رفت در ظلمت غم، آن شب و شب‌های دگر هم،؛

نه گرفتی دگر از عاشق آزرده خبر هم،؛
نه کنی دیگر از آن کوچه گذر هم


بی تو، اما، به چه حالی من از آن کوچه گذشتم!؛

خواجه حافظ شیرازی


چـو گل هــر دم به بــویت جــامه در تــن
کــنم چــاک از گـریبــان تـا به دامــن

تنــت را دیـد گل گــوئی کـه در بــاغ
چـو مــستان جــامه را بــدرید بـر تــن

من از دسـت غــمت مشکــل برم جــان
ولـی دل را تــو آسـان بــردی از مــن

تــنت در جــامه چــون در جـام بــاده
دلــت در ســینه چـون در سیـــم آهــن

دلــم را مشـکن و پـا در مینـــداز
که دارد در ســرِ زلــفِ تو مســکن

« خواجه حافظ شیرازی »

بنی آدم

بنی آدم ابزار یکدیگرن

که با سرعت از روی هم میگذرن

مثل آب خوردن دل و میشکنن
...
اونایی که حرف تو میشنون

بزار دست تو باز توی دست من

همه آدما نیستن مثل هم

بخند تا بره دیگه این حس بد

ادامه داره زندگی تا ابد

دعا کردم....

من از عمق وجودم خدایم را صدا کردم ...
نمی دانم چه میخواهی ولی.......
برای تو.......
برای رفع غمهایت ...
برای قلب زیبایت ....
...
برای ارزوهایت ....
به درگاهش دعا کردم....
خدا از ارزوهایت خبر دارد ......
یقین دارم دعاهایم اثر دارد....


من از عمق وجودم خدایم را صدا کردم ...

نمی دانم چه میخواهی ولی.......

برای تو.......

برای رفع غمهایت ...

برای قلب زیبایت ....

برای ارزوهایت ....

به درگاهش دعا کردم....

خدا از ارزوهایت خبر دارد ......

یقین دارم دعاهایم اثر دارد....



<3

خدایا ......

خدایا ......
هر کس بیادم هست بیادش باش
کنارم نیست کنارش باش
اگر تنها است پناهش باش و
اگر غم دارد غم خوارش باش.

خدایا ......

هر کس بیادم هست بیادش باش

کنارم نیست کنارش باش

اگر تنها است پناهش باش و

اگر غم دارد غم خوارش باش.



<3

آفتابگردان ترین

همه دارایی منی یگانه من! همه کس و کارم ...
و اگر لحظه ای دور شوی
آنقدر ناچیز می شوم که از بین خواهم رفت ...
لحظه ای دستم را از دستانت جدا نکن.
آمین!

سادگی

 

پا به پای کودکی هایم بیا
کفش هایت را به پا کن تا به تا

قاه قاه خنده ات را ساز کن
باز هم با خنده ات اعجاز کن
...
پا بکوب و لج کن و راضی نشو
با کسی جز عشق همبازی نشو

بچه های کوچه را هم کن خبر
عاقلی را یک شب از یادت ببر

خاله بازی کن به رسم کودکی
با همان چادر نماز پولکی

طعم چای و قوری گلدارمان
لحظه های ناب بی تکرارمان

مادری از جنس باران داشتیم
در کنارش خواب آسان داشتیم

یا پدر اسطوره دنیای ما
قهرمان باور زیبای ما

قصه های هر شب مادربزرگ
ماجرای بزبز قندی و گرگ

 غصه هرگز فرصت جولان نداشت
 خنده های کودکی پایان نداشت

 هر کسی رنگ خودش بی شیله بود
 ثروت هر بچه قدری تیله بود

 ای شریک نان و گردو و پنیر !
 همکلاسی ! باز دستم را بگیر

 مثل تو دیگر کسی یکرنگ نیست
 آن دل نازت برایم تنگ نیست ؟

 حال ما را از کسی پرسیده ای؟
 مثل ما بال و پرت را چیده ای ؟

 حسرت پرواز داری در قفس؟
 می کشی مشکل در این دنیا نفس؟

 سادگی هایت برایت تنگ نیست ؟
 رنگ بی رنگیت اسیر رنگ نیست ؟

 رنگ دنیایت هنوزم آبی است ؟
 آسمان باورت مهتابی است ؟

 هرکجایی شعر باران را بخوان
 ساده باش و باز هم کودک بمان

 باز باران با ترانه ، گریه کن !
 کودکی تو ، کودکانه گریه کن!

 ای رفیق روز های گرم و سرد
 سادگی هایم به سویم باز گرد!

ﺧﺪﺍﻭﻧﺪﺍ

ﺧﺪﺍﻭﻧﺪﺍ ....

ﺗﻤﺎﻡ ﺣﺮﻑ ﺩﻟﻢ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﻦ ﻋﺸﻖ ﺭﺍﺑﻪ ﻧﺎﻡ
ﺗﻮﺁﻏﺎﺯﮐﺮﺩﻩ ﺍﻡ ...
ﺩﺭﻫﺮﮐﺠﺎﯼ ﻋﺸﻖ ﮐﻪ ﻫﺴﺘﯽ ﺁﻏﺎﺯﮐﻦ ﻣﺮﺍ
ﺧﺪﺍﻭﻧﺪﺍ ....

ﺗﻤﺎﻡ ﺣﺮﻑ ﺩﻟﻢ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﻦ ﻋﺸﻖ ﺭﺍﺑﻪ ﻧﺎﻡ
 ﺗﻮﺁﻏﺎﺯﮐﺮﺩﻩ ﺍﻡ ...
 ﺩﺭﻫﺮﮐﺠﺎﯼ ﻋﺸﻖ ﮐﻪ ﻫﺴﺘﯽ ﺁﻏﺎﺯﮐﻦ ﻣﺮﺍ

بخشایشت

خدایا!
غیر از تو چه کسی را داریم که این قلبهای خسته و سرشار از نیاز را به درگاهش آوریم...
ای پادشاهِ عاشقی ، که رحمت و بخشایشت در حق بندگان، حد و مرزی ندارد...
ایمان داریم، این دستهای خالیمان را که به آستان رحمتت بلند کرده ایم،
پر از عاشقانه های استجابتت خواهی کرد ...
... به امید تو نه به امید خلق تو ....
.
.
الهی آمین........
خدایا!
غیر از تو چه کسی را داریم که این قلبهای خسته و سرشار از نیاز را به درگاهش آوریم...
ای پادشاهِ عاشقی ، که رحمت و بخشایشت در حق بندگان، حد و مرزی ندارد...
ایمان داریم، این دستهای خالیمان را که به آستان رحمتت بلند کرده ایم،
پر از عاشقانه های استجابتت خواهی کرد ...
به امید تو نه به امید خلق تو ....
.
.
 الهی آمین.........(سما)

ابراهیمی


این عشق مثل باد صبا منتشر شده‌ست
این آفتاب در همه‌جا منتشر شده‌ست

مثل کبوتران حرم، سایه‌ی شما
در بیت، بیت دفتر ما منتشر شده‌ست

این آفتاب شعله‌زده، سمت آسمان
این آفتاب تا به کجا منتشر شده‌ست

آیینه‌های این حرم از عشق ما پر است
این آفتاب در همه‌جا منتشر شده‌ست

در این حرم برای همیشه دعای ما
در انعکاس آینه‌ها منتشر شده‌ست

حالا هزار اشک، هزاران دعا و بغض
دور ضریح پاک شما منتشر شده‌ست

پروانه نجاتی



تو آسمان منی من پرنده‌ام آقا
برای بال من آغوش خویش را بگشا

که کوچ کرده‌ام از سردسیری تشویش
به گرمسیر دل‌انگیز گنبدت مولا

گذشته‌ام من از انبوه جنگل تردید
و حجم خشک نفس‌گیری بیابان‌ها

غریب‌تر ز مسافر غریب‌تر ز غروب
کشانده مهر تو ای خوب تا کجا ما را

رسیده‌ام لب ایوان نگاه من ابری
شکوه گنبد خورشیدگونه‌ات پیدا

کنون به وسعت جغرافیای دلتنگی
نشسته‌ام بزنم باز دل به این دریا

کویر تجربه‌ی تلخ لحظه‌های من‌ است
تو مثل جاری آبی بر این عطش اما

شعر از : پروانه نجاتی

دریا سکوت کرده



.
آسمان تمام خویش را نم‌نم می‌بارد. دریا سکوت کرده است و هیچ پرنده‌ای جز برای سوگ نمی‌خواند. نه! چگونه می‌شود از بین ما رفته باشی در حالی که روزی چند مرتبه در صدای اذان عاشقی جریان داری و عطر بهشتی‌ات از تشهد گل‌های معصوم به مشام می‌رسد؟


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مرجان منش


آنجا که چشمان من
سفر میکند
ساده راهی است
که
هیچ آغوشی
از برای نگاه زنانه ام
آتشی نخواهد افروخت

هیچ زنی چادری
از برای شب
برایم
نخواهد بافت

هیچ کودکی
شیرینی تازگی را
در دستهایم
نخواهد فشرد

تنها دلی
که تپشهایم را
عمری است
لبریز از تکاپو ساخته
و
بر می انگیزد
قدمهایم را
در جاده ی پاکی
از خودپرستی ها یم


م.م (مرجان منش)
دی ماه
۱۳۹۱

آفتابگردان ترین


خدا پشت و پناهت زود برگرد
فدای شکل ماهت زود برگرد
هوا سرد است،شالت را بینداز
بگیر این هم کلاهت،زود برگرد
ببین این گونه نگذاری بماند
دو چشمانم به راهت زود بر گرد
دلم را می شکانی ای مسافر
به جبران گناهت زود برگرد
برایت نیست جایی مثل خانه
بسوی زاد گاهت زود برگرد
بیا از زیر قرآنم گذر کن
خدا پشت و پناهت،زود برگرد
نجمه زارع

سه چیز

سه چیز را با احتیاط بردار:
قدم,قلم,قسم!

سه چیز را پاک نگهدار:
جسم,لباس,خیال

از سه چیز کار بگیر:
عقل,همت,صبر

از سه چیز خود را نگهدار:
افسوس,فریاد,نفرین کردن

سه چیز را الوده نکن:
قلب,زبان,چشم

اما سه چیز را هیچگاه و هیچوقت فراموش نکن:
خدا,مرگ و دوست خوب!
 را با احتیاط بردار:
قدم,قلم,قسم!

سه چیز را پاک نگهدار:
جسم,لباس,خیال

از سه چیز کار بگیر:
عقل,همت,صبر

از سه چیز خود را نگهدار:
افسوس,فریاد,نفرین کردن

سه چیز را الوده نکن:
قلب,زبان,چشم

اما سه چیز را هیچگاه و هیچوقت فراموش نکن:
خدا,مرگ و دوست خوب!

سراب

چه سود گر بگویمت که شام تا سحر نخفته ام
و یا اگر دمی به خواب رفته ام تو را به خواب دیده ام

چه سود گر بگویمت که بی تو با خیال تو به می پناه برده ام
و نقش آن دو چشم قصه گو به جام پر شراب دیده ام

چه سود گر بگویمت که دوریت چو شعله های تند تب
به خرمن وجود من شراره های درد می زند
و من در آن زبانه ها بنای این دل رمیده را ز بن خراب دیده ام

چه سود گر بگویمت که بی تو کیستم ، چیستم؟!
که بحر پر خروش من توئی و ساحل صبور و بی فغان منم

و من درون موجهای سرکشت
تمام هستی و وجود خویش را چو یک حباب دیده ام

چه سود گر بگویمت که من ز دوری تو هر نفس
چو شمع آب می شوم و من میان قطره های چون بلور
آن محبت تو را چو نقش سرد آرزو بروی آب دیده ام

تو یک خیال دور بیش نیستی و دست من به دامنت نمی رسد
تو غافلی و من تمام می شوم
و دیدگان پر ز راز من هزار بار گفته با دلم
که من سراب دیده ام........! سراب

مولانا

دلا نزد کسی بنشین که او از دل خبر دارد
به زیر آن درختی رو که او گل‌های تر دارد
در این بازار عطاران مرو هر سو چو بی‌کاران
به دکان کسی بنشین که در دکان شکر دارد
ترازو گر نداری پس تو را زو رهزند هر کس
یکی قلبی بیاراید تو پنداری که زر دارد
تو را بر در نشاند او به طراری که می‌آید
تو منشین منتظر بر در که آن خانه دو در دارد
به هر دیگی که می‌جوشد میاور کاسه و منشین
که هر دیگی که می‌جوشد درون چیزی دگر دارد
نه هر کلکی شکر دارد نه هر زیری زبر دارد
نه هر چشمی نظر دارد نه هر بحری گهر دارد
بنال ای بلبل دستان ازیرا ناله مستان
میان صخره و خارا اثر دارد اثر دارد
بنه سر گر نمی‌گنجی که اندر چشمه سوزن
اگر رشته نمی‌گنجد از آن باشد که سر دارد
چراغست این دل بیدار به زیر دامنش می‌دار
از این باد و هوا بگذر هوایش شور و شر دارد
چو تو از باد بگذشتی مقیم چشمه‌ای گشتی
حریف همدمی گشتی که آبی بر جگر دارد
چو آبت بر جگر باشد درخت سبز را مانی
که میوه نو دهد دایم درون دل سفر دارد

مولانا

آفتابگردان ترین


خدایا...
من اگر بد کردم
تو را بنده دیگر بسیار است...
تو اگر با من مدارا نکنی
مرا خدای دیگر کجاست؟
خدایا...
من اگر بد کردم
تو را بنده دیگر بسیار است...
تو اگر با من مدارا نکنی
مرا خدای دیگر کجاست؟

پروردگارا...


پروردگارا

پناهم باش..
تا مظلوم روزگار نباشم.
رهایم نکن..
... تا اسیر دست روزگار نگردم.

یاورم باش..
تا محتاج روزگار نباشم.

بال و پرم باش..
تا که مصلوب این روزگار نگردم.

همدمم باش...
تا که تنهای روزگار نباشم.

کنارم بمان..
تا که بی کس روزگار نگردم.

مهربانم بمان..
تا به دنبال روزگار نامهربان نباشم.

عاشقم بمان..
تا عاشق این روزگار پست و بی حیا نگردم...

و خدایم باش..
تا بنده این روزگار نباشم...

پروردگارا

پناهم باش..
تا مظلوم روزگار نباشم.

رهایم نکن..
... تا اسیر دست روزگار نگردم.

یاورم باش..
تا محتاج روزگار نباشم.

بال و پرم باش..
تا که مصلوب این روزگار نگردم.

همدمم باش...
تا که تنهای روزگار نباشم.

کنارم بمان..
تا که بی کس روزگار نگردم.

مهربانم بمان..
تا به دنبال روزگار نامهربان نباشم.

عاشقم بمان..
تا عاشق این روزگار پست و بی حیا نگردم...

و خدایم باش..
تا بنده این روزگار نباشم...

<3

مولانا

گم شدن در گم شدن دین منست
نیستی در هست آیین منست
تا پیاده میروم در کوی دوست
سبز خنگ چرخ در زین منست
چون بیکدم صد جهان واپس کنم
بنگرم،گام نخستین منست
من چرا گرد جهان گردم؟!چو دوست
در میان جان شیرین منست
شمس تبریزی که فخر اولیاست
سین دندانهاش یاسین منست

دکتر آلیا صبور

دکتر آلیا صبور دختر ایرانی؛ جوان ترین استاد دانشگاه در جهان

دکتر آلیا صبور، دختر ایرانی جوان ترین استاد دانشگاه در جهان میباشد،نام او در تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۰۸
رکوردهای جهانی گینس نوشته شد و پس از ۲۹۱ سال رکورد آقای کولین مک لورین زاده فوریه ۱۶۹۸رکورددار پیشین را شکست.

او در تاریخ سوم اسفند ۱۳۶۷ خورشیدی برابر ۲۲ فوریه ۱۹۸۹، در شهر نیویورک زاده شد. این دختر ایرانی تبار بطور تمام وقت در دانشگاه نیویورک تدریس می کند و به عنوان یک نابغه نام خود را در ردیف جوان ترین استاد دانشگاه های معتبر جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت نموده است . رکوردار قبلی جوان ترین پروفسور دانشگاه های جهان متعلق به یک فیزیکدان اسکاتلندی بنام کولین مک لورین که شاگرد اسحاق نیوتن بود و در سال ۱۷۱۷ میلادی (۲۹۱ سال پیش) در سن ۱۹ سال و ۷ ماهگی این رتبه علمی را کسب کرده بود .آلیا صبور”در هشت ماهگی خواندن را آغاز کرد و از کلاس چهارم ابتدایی به کالج رفت تا در سطح کارشناسی ریاضیات کاربردی بخواند .

...
وی در سن ۱۰ سالگی در دانشگاه استونی بروک ثبت نام کرد و در ۱۱ سالگی با گرایش به موسیقی به عنوان عضو ارکستر سمفونی “راک لند” به اجرای قره نی پرداخت . آلیا چهارده ساله بود که مدرک لیسانس خود را از دانشگاه نیویورک گرفت و دانشجوی دوره کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه درکسل ، نیویورک شد . او در ۱۸ سالگی مدرک دکترای خود را از دپارتمان تکنولوژی پیشرفته فوزیون در دانشگاه کانکوک سئول دریافت کرد و جوان ترین فردی بود که وارد دوره فلوشیپ پس از دکتری شد ، او نشانگرهای سلولی خاصی را بر اساس تکنولوژی نانولوله ها ابداع کرد که در تحقیقات پزشکی کاربرد زیادی دارد. فقط سه روز مانده بود نوزده ساله شود که برای تدریس در دانشگاه کنکوک ، سئول ، کره جنوبی پذیرفته شد


نمیگم لایک کن چون محاله ایرانی اینو لایک نکنه
به افتخارشون ♥
ادامه ...

حکایت

مسافری در شهر بلخ جماعتی را دید که مردی زنده را در تابوت انداخته و به سوی گورستان می‌برند و آن بیچاره مرتب داد و فریاد می‌زند و خدا و پیغمبر را به شهادت می‌گیرد که والله، بالله من زنده‌ام! چطور می‌خواهید مرا به خاک بسپارید؟
اما چند ملا که پشت سر تابوت هستند، بی توجه به حال و احوال او رو به مردم کرده و می‌گویند: پدرسوخته ی ملعون دروغ می‌‌گوید. مُرده.
مسافر حیرت زده حکایت را پرسید. گفتند: این مرد فاسق و تاجری ثروتمند و بدون وارث است. چند مدت پیش که به سفر رفته بود، چهار شاهد عادل خداشناس در محضر قاضی بلخ شهادت دادند که ُمرده و قاضی نیز به مرگ او گواهی داد. پس یکی از مقدسین شهر زنش را گرفت و یکی دیگر اموالش را تصاحب کرد. حالا بعد از مرگ برگشته و ادعای حیات می کند. حال آنکه ادعای مردی فاسق در برابر گواهی چهار عادل خداشناس مسموع و مقبول نمی‌افتد. این است که به حکم قاضی به قبرستانش می‌بریم، زیرا که دفن میّت واجب است و معطل نهادن جنازه شرعا" جایز نیست.
لطفا  حتما  بخونید

.......

مسافری در شهر بلخ جماعتی را دید که مردی زنده را در تابوت انداخته و به سوی گورستان می‌برند و آن بیچاره مرتب داد و فریاد می‌زند و خدا و پیغمبر را به شهادت می‌گیرد که والله، بالله من زنده‌ام! چطور می‌خواهید مرا به خاک بسپارید؟

اما چند ملا که پشت سر تابوت هستند، بی توجه به حال و احوال او رو به مردم کرده و می‌گویند: پدرسوخته ی ملعون دروغ می‌‌گوید. مُرده.

مسافر حیرت زده حکایت را پرسید. گفتند: این مرد فاسق و تاجری ثروتمند و بدون وارث است. چند مدت پیش که به سفر رفته بود، چهار شاهد عادل خداشناس در محضر قاضی بلخ شهادت دادند که ُمرده و قاضی نیز به مرگ او گواهی داد. پس یکی از مقدسین شهر زنش را گرفت و یکی دیگر اموالش را تصاحب کرد. حالا بعد از مرگ برگشته و ادعای حیات می کند. حال آنکه ادعای مردی فاسق در برابر گواهی چهار عادل خداشناس مسموع و مقبول نمی‌افتد. این است که به حکم قاضی به قبرستانش می‌بریم، زیرا که دفن میّت واجب است و معطل نهادن جنازه شرعا

میترا طاهری

میترا طاهری مجری شبکه LCI فرانسه که به عنوان زیباترین مجری دنیا شناخته شد در پاسخ به پرسش خبرنگار فرانسوی که چرا جواب رد به شاهزاده های عرب و شیوخ آنها و پسران سرشناس فرانسوی در مقابل در خواست آنان برای ازدواج داده ای،گفت: من با اینکه فقط یک بار در 3 سالگی به همراه پدر و مادرم به ایران سفر کردم ولی خود را فرزند کوروش و از نسل پاک آریایی می دانم و فرزندانم نیز باید آریایی باشند...(درود بر شرف و غیرتت دختر...)
میترا طاهری مجری شبکه LCI فرانسه که به عنوان زیباترین مجری دنیا شناخته شد در پاسخ به پرسش خبرنگار فرانسوی که چرا جواب رد به شاهزاده های عرب و شیوخ آنها و پسران سرشناس فرانسوی در مقابل در خواست آنان برای ازدواج داده ای،گفت: من با اینکه فقط یک بار در 3 سالگی به همراه پدر و مادرم به ایران سفر کردم ولی خود را فرزند کوروش و از نسل پاک آریایی می دانم و فرزندانم نیز باید آریایی باشند...(درود بر شرف و غیرتت دختر...)

پرنســــــس

هــــــرگــــــز به گــــــذشته برنگــــــرد...
.
اگــــــر سینــــــدرلا برای برداشــــــتن کفــــــشش به عقــــــب برمیــــــگشت...
.
هیچــــــوقت یکــــــ پرنســــــس نــــــمــــــیشــــــد.

هــــــرگــــــز به گــــــذشته برنگــــــرد...

.

 اگــــــر سینــــــدرلا برای برداشــــــتن کفــــــشش به عقــــــب برمیــــــگشت... 

.

هیچــــــوقت یکــــــ پرنســــــس نــــــمــــــیشــــــد.



<3

تولد ایرج جنتی عطایی

امروز تولد ایرج جنتی عطایی، شاعر و ترانه‌سرای مشهور و پرطرفدار ایرانیست! اگر به پیشینه ایرج جنتی عطایی نظری بیفکنید، تنوع کارها و سایه روشن زمینه‌هایی که در آنها هنرنمایی کرده بسیار است. او شعر گفته، ترانه سروده، نمایشنامه و داستان و کتاب‌های بسیار نوشته، در نمایش‌های بسیار نقش داشته، و نمایشنامه‌های زیاد را به روی صحنه آورده است. جنتی عطایی برای بسیاری از خوانندگان پرآوازه ایرانی مثل ابی، داریوش و گوگوش ترانه سروده است.
بروم
قایقی از رنج بسازم
و بهاری از عشق
بین ما دریایی ست
... که نخواهد خشکید
بین ما صحرایی‌ست
که نخواهد رویاند ....