saeedtag

دل نوشته ها مکانی برای آرامش

saeedtag

دل نوشته ها مکانی برای آرامش

یغماگلرویی

ﻣﻦ ﺁﻥﺟﺎ ﻧﯿﺴﺘﻢ «!
ﺭﻫﺎ ﮐﻦ ﺳﻨﮓِ ﮔﻮﺷﻪﯼ ﮔﻮﺭﺳﺘﺎﻥ ﺭﺍ !
ﻣﻦ ﺁﻥﺟﺎ ﻧﯿﺴﺘﻢ !
ﻭﻗﺘﯽ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﻣﯽﺑﺎﺭﺩ
ﺩﺳﺘﺖ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺷﯿﺸﻪﻫﺎﯼ ﺧﯿﺲِ ﭘﻨﺠﺮﻩ ﺑﮕﺬﺍﺭ

ﺗﺎ ﮔﻮﻧﻪﻫﺎﯼ ﻣﺮﺍ
ﻧﻮﺍﺯﺵ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﯽ !
ﺍﯾﻦ ﺩﺳﺖﻫﺎﯼ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺷﻮﺥِ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ
ﮐﻪ ﻫﻨﮕﺎﻡِ ﺑﺎﺯﮔﺸﺘﻨﺖ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺩﺭ ﻏﺮﻭﺏﻫﺎﯼ ﭘﺎﯾﯿﺰﯼ
ﻣﻮﻫﺎﯾﺖ ﺭﺍ
ﺑﻪ ﭘﯿﺸﺎﻧﯽﺍﺕ ﻣﯽﺭﯾﺰﺩ، ﻧﻪ ﻧﺴﯿﻢ !
ﻟﻤﺲ ﮐﻦ ﺗﻦِ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥ ﺟﻨﮕﻞ ﺭﺍ،
ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭ ﺁﻏﻮﺵ ﮐﺸﯿﺪﻥ ﻣﻦ ...
ﺍﯾﻦ ﮔﺮﺍﻧﯿﺖِ ﮔﺮﺩ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺭﺍ ﺭﻫﺎ ﮐﻦ !
ﻣﻦ ﺁﻥﺟﺎ ﻧﯿﺴﺘﻢ !
ﺯﯾﺮِ ﺍﯾﻦ ﺳﻨﮓ
ﺗﻨﻬﺎ ﻣُﺸﺘﯽ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥ ﭘﻮﺳﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ
ﻭ ﺟﻤﺠﻤﻪﺍﯼ
ﮐﻪ ﻟﺐﺧﻨﺪﻫﺎﯼ ﻣﺮﺍ ﺣﺘﺎ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻧﻤﯽﺁﻭﺭﺩ !
ﺑﺮﺍﯼ ﺩﯾﺪﻧﻢ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﺷﺎﯼ ﺩﺭﯾﺎ ﺑﺮﻭ،
ﻣﻦ ﻫﻢ ﻗﻮﻝ ﻣﯽﺩﻫﻢ
ﭘﺸﺖِ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﻄﺮﯼﻫﺎﯼ ﺧﺎﻟﯽ
ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭِ ﺗﻮ ﺑﺎﺷﻢ ... یغماگلرویی

می ترسد....

کدامین چشمه سمی شد، که آب از آب می ترسد/
و حتی ذهن ماهیگیر از قلّاب می ترسد/
گرفته دامن شب را سکوتی آنچنان مبهم/
که اشک از چشم و چشم از پلک و پلک از خواب می ترسد....

می ترسد....

کدامین چشمه سمی شد، که آب از آب می ترسد/
و حتی ذهن ماهیگیر از قلّاب می ترسد/
گرفته دامن شب را سکوتی آنچنان مبهم/
که اشک از چشم و چشم از پلک و پلک از خواب می ترسد....

از تهِ دل

آخرین بار ڪه من از تهِ دل خندیدم
علتش پـول نبود
انعڪاسِ جُوڪ هر روز نبود
علتش، چهره‌یِ ژولیده‌یِ یڪ دلقڪ,
یا زمین خوردن یڪ ڪور نبود …

من بهِ « من » خندیدم !
ڪه چو یڪ دلقڪ ِگیج
نقش یڪ خنده به صورت دارم و دلم میـــگرید …!
آخرین بار ڪه من از تهِ دل خندیدم
 علتش پـول نبود
 انعڪاسِ جُوڪ هر روز نبود
 علتش، چهره‌یِ ژولیده‌یِ یڪ دلقڪ,
یا زمین خوردن یڪ ڪور نبود …
من بهِ « من » خندیدم !
ڪه چو یڪ دلقڪ ِگیج
 نقش یڪ خنده به صورت دارم و دلم میـــگرید …!

احساس عاشق بودن


وقتی خدا تن آفرید ، از برگ گل زن آفرید
احساس عاشق بودن و به خاطر من آفرید

این روز بر تمام آزاد اندیشان و عدالت خواهان مبارک باد.
با آرزوی آزادی و حقوق برابر برای تمام انسانها / شهره صولتی


___________________________
- بمناسبت روز جهانی زن ۰۸ مارچ - ۱۷ اسفند

هشتم مارس

هشتم مارس روز جهانی زن بر تمام زنان دنیا

و سرزمینم ایران زمین فرخنده باد
هشتم مارس روز جهانی زن بر تمام زنان دنیا

و سرزمینم ایران زمین فرخنده باد
 <3

آهنگ هوای گریه همایون شجریان آلبوم نسیم وصل

نه چشـــــم دل به ســـــویی
نه بـــــاده در سبـــــویی
که تر کنم گلویـــــی
به یاد آشنـــــا من . . .
دلم گرفتــــه ای دوست
هــــوای گریــــه با مــــن . . .

پوپک گلدره عزیز

پوپک گلدره  عزیز <3

لایک کن اگه هنوز فراموشش نکردی :(
 یادش جاوید باد

دورد بر دوستان

صبح است ساقیــــــا قدحی پرشــــراب کن
دور فلــــــــــک درنگ نــــــدارد شتــــــاب کن
زان پیشتــــر که عالــــــم فانــی شود خراب
ما را ز جــــام بــــــاده گلگــــــون خـــراب کن

حافظ