saeedtag

دل نوشته ها مکانی برای آرامش

saeedtag

دل نوشته ها مکانی برای آرامش

بر قاصدک ها خرده مگیر!!

قاصدک ها را هیچ انتظاری برای ماندن نیست

آنکه با باد است

بر باد خواهد بود...
بر قاصدک ها خرده مگیر!!

قاصدک ها را هیچ انتظاری برای ماندن نیست

آنکه با باد است

بر باد خواهد بود...

مادر

فرزند عزیزم:
آن زمان که مرا پیر و از کار افتاده یافتی،
اگر هنگام غذا خوردن لباسهایم را کثیف کردم و یا نتوانستم لباسهایم را بپوشم،
اگر صحبت هایم تکراری و خسته کننده است،
صبور باش و درکم کن؛
یادت بیاور وقتی کوچک بودی مجبور میشدم روزی چند بار لباسهایت را عوض کنم،
برای سرگرمی یا خواباندنت مجبور میشدم بارها و بارها داستانی را برایت تعریف کنم؛
وقتی نمیخواهم به حمام بروم مرا سرزنش و شرمنده نکن؛
وقتی بی خبر از پیشرفتها و دنیای امروز سوالاتی میکنم، با تمسخر به من ننگر؛
وقتی برای ادای کلمات یا مطلبی حافظه ام یاری نمیکند، فرصت بده و عصبانی نشو؛
وقتی پاهایم توان راه رفتن ندارند، دستانت را به من بده، همانگونه که تو اولین قدمهایت را کنار من برمیداشتی.
زمانی که میگویم دیگر نمیخواهم زنده بمانم و میخواهم بمیرم، عصبانی نشو؛ روزی خود میفهمی
از اینکه در کنارت و مزاحم تو هستم، خسته و عصبانی نشو.
یاریم کن همانگونه که من یاریت کردم.
کمک کن تا با نیرو و شکیبایی تو این راه را به پایان برسانم.

فرزند دلبندم، دوستت دارم.‬

بیاموز!!!

اگر با گرگها زندگی میکنی ،
زوزه کشیدن را بیاموز!!!
.
در دنیایی که من زندگی می کنم،.
....

.
.
تنها خدایش از پشت خنجر نمی زند . . .

ﺩﻟﻢ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ

ﺩﻟﻢ ﭘﺎﯾﯿﺰ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ
ﺗﺮﺟﯿﺤﺎ ﻣﻬﺮ ﻣﺎﻩ
ﺑﺎﺭﺍﻥ ﻫﻢ ﺑﺒﺎﺭﺩ
ﻭ ﺗﻨﻬﺎﯾﻰ
ﺩﻟﻢ ﻗﺪﻡ ﺯﺩﻥ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ...

ﺍﺯ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺗﺎ ﺧﻮﺩ ﺑﻰ ﺭﻣﻘﻰ
ﺗﺎ ﺍﻭﺝ ﻟﻤﺲ ﺭﻧﮓ ﺑﺮﮒ ﻫﺎ
ﺗﺎ ﻧﻬﺎﯾﺖ ﺍﺳﺘﺸﻤﺎﻡ ﺧﻮﺷﺒﻮﺗﺮﯾﻦ ﻋﻄﺮ ﺟﻬﺎﻥ
ﻻ ﺑﻪ ﻻﻯ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥ ﻧﯿﻤﻪ ﺑﺮﻫﻨﻪ ﻯ ﻧﻢ ﺧﻮﺭﺩﻩ
ﺩﻟﻢ ﺑﺪﺟﻮﺭ ﺑﻰ ﺗﺎﺏ ﭘﺎﯾﯿﺰ ﺍﺳﺖ
ﺯﻭﺩﺗﺮ ﺑﯿﺎ

تفاوت

باران که می بارد ،
همه پرنده ها به دنبال سرپناهند.
اما
.
عقاب برای اجتناب از خیس شدن ،...

بالاتر از ابرها پرواز میکند !
.
.
.
این دیدگاه است که تفاوت را خلق می کند !
ا...
باران که می بارد ،
همه پرنده ها به دنبال سرپناهند.
اما 
.
عقاب برای اجتناب از خیس شدن ،
بالاتر از ابرها پرواز میکند !
.
.
.
این دیدگاه است که تفاوت را خلق می کند !

ﭘﯿﻤﺎﻥ ﺯﻧﺎﺷﻮﯾﯽ

ﻣﺘﻦ ﭘﯿﻤﺎﻥ ﺯﻧﺎﺷﻮﯾﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺎﺳﺘﺎﻥ :
ﺩﺍﻣﺎﺩ :
ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﻧﺎﻣﯽ ﯾﺰﺩﺍﻥ , ﺗﻮ ﺭﺍ ﻣﻦ ﺑﺮﮔﺰﯾﺪﻡ ﺍﺯ ﻣﯿﺎﻥ
ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﺧﻮﺑﺎﻥ , ﺑﺮﺍﯼ ﺯﯾﺴﺘﻦ ﺑﺎ ﺗﻮ ﻣﯿﺎﻥ ﺍﯾﻦ
ﻫﻤﻪ ﮔﻮﺍﻫﺎﻥ , ﺑﺮ ﻟﺐ ﺁﺭﻡ ﺍﯾﻦ ﺳﺨﻦ ﺑﺎ ﺗﻮ :...

ﻭﻓﺎﺩﺍﺭ ﺗﻮ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺑﻮﺩ ﺩﺭ ﻫﺮ ﻟﺤﻈﻪ ﻫﺮﺟﺎ ,
ﭘﺬﯾﺮﺍ ﻣﯿﺸﻮﯼ ﺁﯾﺎ؟
ﻋﺮﻭﺱ :
ﭘﺬﯾﺮﺍ ﻣﯿﺸﻮﻡ ﻣﻬﺮ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺟﺎﻥ , ﻫﻢ ﺍﮐﻨﻮﻥ
ﺑﺎﺯ ﻣﯿﮕﻮﯾﻢ ﻣﯿﺎﻥ ﺍﻧﺠﻤﻦ : ﺑﺎ ﺗﻮ ﻭﻓﺎﺩﺍﺭ ﺗﻮ
ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺑﻮﺩ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺩﻡ ﻭ ﻫﺮ ﺟﺎ .

ﻫﯿﺲ

ﻫﯿﺲ ﺩﺧﺘﺮ ﻫﺎ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﻧﻤﯿﺰﻧﻨﺪ !
ﻫﯿﺲ ﺩﺧﺘﺮﻫﺎ ﺑﻠﻨﺪ ﻧﻤﯿﺨﻨﺪﻧﺪ !
ﻫﯿﺲ ﺩﺧﺘﺮﻫﺎ ﺣﻘﯽ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ !
ﻫﯿﺲ ﺩﺧﺘﺮﻫﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺭﺍﻡ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻨﻨﺪ !
ﻫﯿﺲ ﺩﺧﺘﺮﻫﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺭﺩ ﺭﺍ ﺗﺤﻤﻞ ﮐﻨﻨﺪ !...

ﻫﯿﺲ ﺩﺧﺘﺮﻫﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺴﻮﺯﻧﺪﻭ ﺑﺴﺎﺯﻧﺪ !
ﻫﯿﺲ ﺩﺧﺘﺮﻫﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﻇﻠﻢ ﻭ ﺣﺮﻑ ﺯﻭﺭ ﺭﺍ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﻨﻨﺪ !
" ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺟﺮﻡ ﺩﺧﺘﺮ ﺑﻮﺩﻧﺸﻮﻥ "!!
ﻫﯿﺲ ﺩﺧﺘﺮﻫﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﺤﻤﻞ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻧﮑﻨﻨﺪ
ﻫﯿﺲ ﺩﺧﺘﺮﻫﺎ ﺣﺘﯽ ﺣﻖ ﺍﯾﻨﻮ ﻧﺪﺍﺭﻥ ﮐﻪ ﻋﮑﺴﺸﻮﻥ ﺭﻭﯼ ﺍﮔﻬﯿﻪ ﺗﺮﺣﯿﻤﺸﻮﻥ ﭼﺎﭖ ﺑﺸﻪ !
ﻫﯿﺲ ﺩﺧﺘﺮﻫﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺭﺍﻡ ﺑﻤﯿﺮﻧﺪ !!
ﻭ ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ

امید دارم هنـــــوز ...

امید دارم هنـــــوز ...
که روزی ابرها از آسمان زندگیم رخت برکشند
خورشید خرامان نور بیفشاند
و یخهای پس کوچه های دلم آب شود.
...

من به روزی امیدوارم
که هیچ عشقی روی طاقچه حسرت خاک نخورد،
دلی فریب خورده ی صداقت نباشد
و دست روزگار اشتیاق خواستنت را جوانمرگ نکند.

امید دارم هنوز
که آن صبح خواهد آمد
خورشید خواهد تابید،
و زمین مبهوت عاشقانه هایمان خواهد شد....

فقر********************

هرجا که فقر فرهنگى باشه از این مسائل هم هست.
والدین این کودک این نوزاد رو کشتن به علت اینکه دختر بوده!!!

لایک کن اگر متنفری از اینجور انسانهای پست

ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻦ

ﺁﺩﻣﻬﺎﻳﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺷﺎﻳﺪ ﻛﻢ ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ ﺩﻭﺳﺘﺖ ﺩﺍﺭﻡ ﻳﺎ ﺷﺎﻳﺪ ﺍﺻﻼ ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﻧﻴﺎﻭﺭﻧﺪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻨﺸﺎﻥ ﺭﺍ ...
ﺑﻬﺸﺎﻥ ﺧﺮﺩﻩ ﻧﮕﻴﺮﻳﺪ ! ﺍﻳﻦ ﺁﺩﻣﻬﺎ ﻓﻬﻤﻴﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﺩﻭﺳﺘﺖ ﺩﺍﺭﻡ ﺣﺮﻣﺖ ﺩﺍﺭﺩ،ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ ﺩﺍﺭﺩ ...
ﻭﻟﻲ ﻭﻗﺘﻲ ﺑﻪ ﻛﺎﺭﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﻧﮕﺎﻩ ﻛﻨﻲ، ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻭﺍﻗﻌﻲ ﺭﺍ ﻣﻴﻔﻬﻤﻲ ...
ﻣﻴﻔﻬﻤﻲ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﺗﺎ ﺗﻮ ﺑﺨﻨﺪﻱ ...
ﺗﺎ ﺗﻮ ﺷﺎﺩ ﺑﺎﺷﻲ .........

ﺁﺯﺍﺭﺕ ﻧﻤﻴﺪﻫﺪ ....
ﺩﻟﺖ ﺭﺍ ﻧﻤﻴﺸﻜﻨﺪ ....
ﺑﻪ ﻫﺮ ﺩﺭﻱ ﻣﻴﺰﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺗﻮ ﺑﺎﺷﺪ ...
ﻣﻦ ﺍﻳﻦ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺳﺘﺎﻳﻢ
ادام

فرهنگ

برای نابود کردن یک فرهنگ
لازم نیس کتاب ها را بسوزانید
کافیست کاری کنید
که مردم آن ها را نخوانند

ﺳﯿﻤﯿﻦ ﺑﻬﺒﻬﺎﻧﯽ

ﺍﯼ ﺭﻓﺘﻪ ﺯ ﺩﻝ ، ﺭﻓﺘﻪ ﺯ ﺑﺮ ، ﺭﻓﺘﻪ ﺯ ﺧﺎﻃﺮ
ﺑﺮ ﻣﻦ ﻣﻨﮕﺮ ﺗﺎﺏ ﻧﮕﺎﻩ ﺗﻮ ﻧﺪﺍﺭﻡ
ﺑﺮ ﻣﻦ ﻣﻨﮕﺮ ﺯﺍﻧﮑﻪ ﺑﻪ ﺟﺰ ﺗﻠﺨﯽ ﺍﻧﺪﻭﻩ
ﺩﺭ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﭼﺸﻢ ﺳﯿﺎﻩ ﺗﻮ ﻧﺪﺍﺭﻡ
ﺍﯼ ﺭﻓﺘﻪ ﺯ ﺩﻝ ، ﺭﺍﺳﺖ ﺑﮕﻮ ! ﺑﻬﺮ ﭼﻪ ﺍﻣﺸﺐ
ﺑﺎ ﺧﺎﻃﺮﻩ ﻫﺎ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﯼ ﺑﺎﺯ ﺑﻪ ﺳﻮﯾﻢ؟

شاد ممنوع

ﺩﻝ ﻣﻦ ﺣﻮﺻــــﻠﻪ ﮐﻦ ، ﺩﺍﺩ ﺯﺩﻥ ﻣﻤﻨــــﻮﻉ ﺍﺳــﺖ !
ﮐﻢ ﺑﮑﻦ ﺍﯾﻦ ﮔﻠــﻪ ، ﻓﺮﯾــــﺎﺩ ﺯﺩﻥ ﻣﻤﻨــــﻮﻉ ﺍﺳــﺖ !
ﺷــﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﻣﻨﻈﺮ ﺍﯾﻦ ﻗــــﻮﻡ ﮔﻨـﺎﻫــﯽﺳﺖ ﺑــﺰﺭﮒ
ﺑـﺰﻥ ﺁﻫﻨﮓ ... ﻭﻟــﯽ ﺷـــﺎﺩ ﺯﺩﻥ ﻣﻤﻨــــﻮﻉ ﺍﺳــﺖ

ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﻦ

ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﻦ
ﭘﺴﺮﺍ ﺏ ﺧﺎﻃﺮ ﺳﻜﺲ ﺗﻦ ﺏ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻣﻴﺪﻥ
ﺩﺧﺘﺮﺍ ﺏ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺗﻦ ﺏ ﺳﻜﺲ ﻣﻴﺪﻫﻧﺪ
ﻣﺮﺩﻫﺎ ﺍﺳﻤﺸﺎﻥ ﺏ ﺳﻨﮓ ﺩﻟﻲ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺍﺳﺖ
ﺯﻥ ﻫﺎ ﺏ ﺁﻫﻦ ﭘﺮﺳﺗﯽ

ﻣﺮﺩﻫﺎ ﻭ ﺯﻥ ﻫﺎ؛ﻫﺮ 2 ﺍﻧﻜﺎﺭ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ،ﻫﺮ 2 ﺗﻨﻬﺎ ﻣﻴﮕﺬﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﺯﺗﻨﻬﺎﯾﯽ ﻣﻲ ﻧﺎﻟﻨﺪ
ﺟﻤﻠﻪ ﺩﻭﺳﺘﺖ ﺩﺍﺭﻡ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺟﻤﻠﻪ ﻱ ﻓﺮﺍﺭ،ﺑﺸﻨﻮﻳﻢ،ﻓﺮﺍﺭﻣﻴﻜﻨﻴﻢ ﺍﻣﺎ
ﻫﺮ 2 ﺏ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻛﺴﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺗﺎ ﺍﺑﺪ ﺗﻨﻬﺎﻳﺸﺎﻥ ﻧﮕﺬﺍﺭﺩ
ﻣﺮﺩﻫﺎ ﺗﺎ ﻣﺎﻧﻜﻦ ﻣﻴﺒﻴﻨﻨﺪ ﺗﻨﻬﺎ ﻣﻴﮕﺬﺍﺭﻧﺩ
ﺯﻥ ﻫﺎ ﺗﺎ ﺷﺎﻫﺰﺍﺩﻩ ﺍﻱ ﺳﻮﺍﺭ BMW
ﻣﺎ ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻫﺎﻳﻤﺎﻥ ﺁﺩﻡ ﻫﺎﻱ ﺧﻮﺑﻲ ﻫﺴﺘﻴﻢ

معنا

اگر تو ثروتمند باشی، سرما یک نوع تفریح می شود تا پالتو پوست بخری، خودت را گرم کنی و به اسکی بروی،
اگر فقیر باشی، برعکس، سرما بدبختی می شود و آن وقت یاد می گیری که حتی از زیبایی یک منظره زیر برف متنفر باشی.
کودک من! تساوی تنها در آن جایی که تو هستی وجود دارد، مثل آزادی. ما تنها توی رحم برابر هستیم.

وام فوری

مسافری شیک پوش داخل بانک در منهتن نیویورک شد و یک بلیط از دستگاه گرفت . وقتی شماره اش از بلندگو اعلام شد بلند شد و پیش کارشناس بانک رفت و گفت که برای مدت دو هفته قصد سفر تجاری به اروپا را داره و به همین دلیل نیاز به یک وام فوری به مبلغ 5000 دلار داده . کارشناس نگاهی به تیپ و لباس موجه مرد کرد و گفت که برای اعطای وام نیاز به قدری وثیقه و گارانتی دارد و مرد هم سریع دستش را کرد توی جیبش و کلید ماشین فراری جدیدش را که دقیقا جلوی در بانک پارک کرده بود را به کارشناس داد و رئیس بانک هم پس از تطابق مشخصات مالک خودرو بالاخره با وام آقا موافقت کرد آن هم فقط برای دو هفته کارمند بانک هم سریع کلید ماشین گران قیمت را گرفت و ماشین را به پارکینگ بانک در طبقه پائین انتقال داد .
.
.
خلاصه مرد بعد از دو هفته همان طور که قرار بود برگشت 5000 دلار + 15.86 دلار کارمزد وام را پرداخت کرد . کارشناس رو به مرد کرد و از قول رئیس بانک گفت : " از این که بانک ما رو انتخاب کردید متشکریم . " و گفت ما چک کردیم و معلوم شد که شما یک مولتی میلیونر هستید ولی فقط من یک سوال برام باقی مانده که با این همه ثروت چرا به خودتون زحمت دادین که 5000 دلار از ما وام بگیرید؟
مسافر یه نگاهی به کارشناس بیچاره کرد و گفت : " تو فقط به من بگو کجای نیویورک می توانم ماشین 250.000 دلاری را برای 2 هفته با اطمینان خاطر و با فقط 15.86 دلار پارک کنم!!!

من از عقرب نمیترسم ولى از نیش" میترسم*
ندارم شکوه از بیگانگان از خویش" میترسم*
ندارم وحشتى از یوز و ببر و حمله ى شیران*
از آن گرگى که میپوشد لباس میش میترسم*
مرا با خانقاه و خرقه و درویش کارى نیست*
ولى از آن مسلمانان نا درویش میترسم* 
 
 
غروب آفتاب در سرزمین اهرام! واقعا زیباست

نیست***************

قلب نیست لعنتی !!!
چیزی است در دلم آویخته
به بندی تاب می‌خورد
بینِ بغض‌هایِ من و درد‌هایِ زندگی‌
نه می‌‌ایستاد که مرا راحت کند
نه می‌تپد که ماتمِ تو را کم کند