saeedtag

دل نوشته ها مکانی برای آرامش

saeedtag

دل نوشته ها مکانی برای آرامش

خواص سیر


خواص داروئی:
سیر از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است اسانس سیر که در اثر تقطیر سیر با بخار آب حاصل می شود برای تغییر طعم غذا مصرف می شود .
1)سیر بادشکن وضد عفونی کننده است .
2)خوردن سیر مصونیت بدن را در مقابل بیماریها افزایش می دهد .
3)سیر کرم کش است .
4)سیر محرک و تقویت کننده بدن است .
، برای درد گلو میتوانید یک حبه از سیر را رنده کرده و یک قاشق مربا خوری آبلیمو به آن اضافه نمایید سپس میل کنید، اگر این کار را چند بار انجام دهید برای درد گلو داروی مفیدی میباشد. سیر داروی سرماخوردگی و زکام است .
6)سیر اثر خوبی در معالجه سل دارد
7)سیر خون را رقیق می کند
8)سیر اثر خوبی در تنگی نفس دارد
9)خوردن مداوم سیر لقوه و رعشه را از بین می برد .
10)سیر چون گرم و خشک است بنابراین رطوبت معده را از بین می برد و دردهای مفاصل را خوب می کند.
11)سیر درمان کننده دردهای مفاصل ، سیاتیک و نقرس می باشد .
12)سیر برای تقویت نیروی جنسی و افزایش تولید اسپرم در اشخاص سرد مزاج بسیار مفید است .
13)آنهائی که قطره قطره ادرار می کنند باید حتما سیر بخورند تا بیماری آنها درمان شود .
14)سیر زخم های ریه و درد معده را از بین می برد .
15)سیر سنگ های کلیه را شکسته و خارج می سازد .
16)سیر را با زیره بپزید برای تقویت دندان مفید است .
17)مالیدن سیر پخته به دندان ، درد دندان را تسکین می دهد .
18)سیر را بسوزانید وبا عسل مخلوط کنید و ضمادی از آن درست کنید این ضماد برای رفع خون مدرگی زیر پلک چشم مفید است .
19)سیر بعلت مدر بودن برای رفع آب آوردن انساج مفید است .
20)برای از بین بردن میخچه کف پا از ضماد سیر استفاده کنید .
21)جهت رفع دردهای رماتیمسی و عصبی ضماد سیر بسیار موثر است .
22)جهت ضد عفونی کردن دستگاه تنفسی در هنگام بیماریهای مربوطه از شربت سیر استفاده کنید :
مقدر 100 گرم سیر را با 200 گرم آب و 200 گرم شکر یا قند مخلوط کرده و آنرا بجوشانید تا له شود . مقدر مصرف برای این منظور سه قاشق سوپخوری در روز است .
23)جدیدا در یکی از بیمارستان های آمریکا برای ضدعفونی کردن فضای بیمارستان از سیر استفاده میکنند .
24)پاستور پزشک معروف فرانسوی آزمایشات زیادی روی سیر انجام داد و اثر باکتری کشی سیر را تائید کرده است .
25)سیر ضد انعقاد و لخته شدن خون است .
26) در شوروی سیر بنام پنی سیلین معروف است و معمولا هنگامیکه آنفولانزا شیوع دارد، مصرف آن بالا می رود درچندسال پیش که آنفلوانزا شیوع پیدا کرد مردم شوروی 500 تن سیر مصرف کردند .
27)خوردن سیر سلولهای سرطانی را از بین می برد .
28)یکی از دانشمندان آمریکایی که در دانشگاه فلوریدا روی مرض ایدز تحققی می کند معتقد است که سیر روی مرض ایدز اثر مثبت دارد .
29)مصرف سیر مقدر کلسترول خون را پائین می آورد . مقدار LDH را کاهش می دهد . مقدر مصرف سیر برای این منظور 30 گرم در روز است . جالب است که با مصرف سیر در چند ماه اول مقدر کلسترول ممکن است بالا رود و این بدین علت است که کلسترول از داخل نسوج خارج شده و داخل خون می شود که از آنجا دفع گردد بعد از اینکه کلسترول بحالت نرمال رسید باید برای نگهداری آن روزی نصف سیر خام مصرف کرد . گ
30)خوردن سیر از سرطان جهاز هاضمه جلوگیری می کند .
31)چینی ها قرن هاست که برای پائین آوردن فشار خون از سیر استفاده می کنند .
مضرات :
سیر با آنکه خواص بسیاری دارد باید بحد اعتدال مصرف شود زیرا استفاده زیاد از آن در بعضی اشخاص موجب سردرد ، ضعف نیروی جنسی ، ضعف چشم و عوارض بواسیر می شود . سیر برای آنهائیکه اسهال دارند مضر است .
آنهائیکه معده ضعیف دارند و بطور کلی سیستم هاضمه آنها ضعیف است نباید در خوردن سیر افراط کنند .
کسانیکه یبوست دارند نباید سیر بخورند و برای رفع مضرات آن سیر را باید با آب و نمک پخته و کمی به آن روغن بادام یا کره اضافه کنید تا مضر نباشد
مضرات :
سیر با آنکه خواص بسیاری دارد باید بحد اعتدال مصرف شود زیرا استفاده زیاد از آن در بعضی اشخاص موجب سردرد ، ضعف نیروی جنسی ، ضعف چشم و عوارض بواسیر می شود . سیر برای آنهائیکه اسهال دارند مضر است .
آنهائیکه معده ضعیف دارند و بطور کلی سیستم هاضمه آنها ضعیف است نباید در خوردن سیر افراط کنند .
کسانیکه یبوست دارند نباید سیر بخورند و برای رفع مضرات آن سیر را باید با آب و نمک پخته و کمی به آن روغن بادام یا کره اضافه کنید تا مضر نباشد

برای پاک کردن جای بد منظره چسب بر روی در یخچال
مقداری روغن جلای مبل را روی آن ریخته و با دستمال
نرم پاک کنید.
..........................

برای جلوگیری از کپکزدن نان، در ظرف نان کمی
نمک بریزید.
نمک جاذب رطوبت است.
.............................

برای شستن لیوانها وفنجانهای خود که براثر خودرن چای
کدر و بد منظره شده اند می توانید هفته ای یکبار همه
لیوان ها را در محلول سرکه ونمک خیسانده ، بعد شسته
و آبکشی نمایید تا درخشندگی روز اول خود را پیدا کنند .

عکس ‏‎Ghasem Rezaie‎‏

کاربرد عجیب پوست تخم ‌مرغ :



فکرش را بکنید از پوست تخم‌مرغ قبل از آن که راهی سطل زباله یا کمپوست ‌شوند، چه استفاده‌های عجیبی می‌توان کرد.
1- جلوگیری از گرفتگی لوله‌های فاضلاب
ریختن مقداری پوست خرد شده تخم‌مرغ روی صافی فلزی سینک، باعث تمیزی و جلوگیری از گرفتگی لوله‌ها می‌شود. آن‌ها همچنین مانع از عبور مواد جامد و رهایی از چربی‌های داخل لوله‌ها می‌شوند.
2- به عنوان پاک‌کننده
مقداری از پوست تخم‌مرغ را همراه با پودر ظرفشویی روی سطح لک شده بریزید و با اسفنج آن را تمیز کنید.
در صورتی که بخواهید داخل ظرفی دردار را تمیز کنید، می‌توانید مقداری پوست تخم‌مرغ خرد شده را داخل ظرف ریخته، آن را با آب سرد تقریبا پر کنید و چندین بار تکان دهید. نتیجه فوق‌العاده خواهد بود.
3- تمیز کردن لباس‌های سفید
اگر از خاکستری شدن لباس‌های سفید خود نگرانید، کافیست مقداری پوست تخم‌مرغ داخل صافی ریخته، همراه لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.
4- حاصلخیز کردن خاک
پوست تخم‌مرغ سرشار از کلسیم و سایر مواد معدنی است. برای حاصلخیز کردن خاک آن را به کمپوست اضافه کنید.
5- دفع آفات
حلزون‌ها، کرم‌های برگ‌خوار و آفات را با پاشیدن مقداری پوست تخم‌مرغ در اطراف باغ خود دور کنید.
6- تغذیه گیاهان
قبل از آبیاری گیاهان، مقداری پوست تخم‌مرغ داخل آب ولرم ریخته، داخل ظرفی دردار در جای تاریک و خنک قرار دهید. بگذارید چند روز باقی بماند.
7- تامین کلسیم
با ریختن مقداری پوست تخم مرغ به کف گلدان گوجه فرنگی، فلفل و بادمجان، کلسیم مورد نیاز آن‌ها را تامین کنید.
8- گلدان
از تخم‌مرغ‌های شکسته برای کاشت دانه استفاده کنید. آن‌ها تا زمان سبز شدن دانه به عنوان گلدان قابل استفاده‌اند.
9- غذای پرندگان
ریختن خرده‌های پوست تخم‌مرغ نزدیک ظرف غذای پرندگان ماده در جذب کلسیم مورد نیاز آن‌ها برای تخم‌گذاری موثر است.
نکته‌:
قبل از هر نوع استفاده از پوست تخم‌مرغ در باغ ، آن‌ها را خوب بشویید.

عکس ‏‎Ghasem Rezaie‎‏

از حجاب تا کشف حجاب در سینمای ایران


 

از یک تصویر آغاز می‌شود؛ عکسی که روزی در یک روزنامه یا خبر یک فیلم منتشر می‌شد و حالا در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد. عکسی که نشان می‌دهد یکی دیگر از بازیگران و اهالی سینمای ایران از آن دور شده است. ماجرای مهاجرت بازیگران و کارگردانان سینما و تلویزیون هر چند این روزها به بحث داغی تبدیل شده است اما قدمتی به اندازه تاریخ سینمای به ظاهر پاک جمهوری اسلامی دارد و اگر این روزها باز بر سر زبان‌ها افتاده بخش مهمش را مدیون شبکه‌های اجتماعی و گسترش ارتباطات است. هر چند نمی‌شود به فعالیت شبکه‌های اجتماعی خارج از ایران اشاره نکرد که روند مهاجرت اهالی هنر را آن چنان سرعت داده که به معضلی برای صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران تبدیل شده است. در چند ماه گذشته موجی از مهاجرت بازیگران سینما و تلویزیون باعث نگرانی مسئولانی شده است که هنوز باور نکرده‌اند آن چه دلیل این رفتن‌های بدون بازگشت است خودشان هستند که با تندروی‌ها و سخت‌گیرها به هنرمندان و این که  تصمیم می‌گیرند چه کسی روی پرده باشد و چه کسی نباشد این روند را به وجود آوردند. مسئولانی که به جای یافتن مشکل و حل آن به پاک کردن صورت مسئله می‌پردازند و با بخش‌نامه‌های عجیب و غریب و تعهدهای سفت و سختی که از هنرمندان می‌گیرند و بستن درهای آهنین تلویزیون دولتی ایران به سوی برخی چهره‌ها تا احضار هنرمندان  آن را به جنگی تبدیل کرده‌اند. در این میان زنان بازیگر در صف مقدم این جنگ قرار گرفتند. زنان که در نخستین سال استقرار نظام جمهوری اسلامی مجبور به رعایت حجاب و پوششی شدند که حکومت ایران برایشان در نظر گرفته است برای زندگی شخصی‌اشان هم باید پاسخگو باشند. در این میان بازیگران زن با چالش بزرگتری رو به رو هستند و برای نشان دادن یک تار موی خود تا گذاشتن عکسی از زندگی شخصی‌اشان تا عقایدشان باید در دادگاه‌های واقعی و مجازی تندروهای اصولگرای ایران جواب پس دهند. شاید همین فشارها باعث می‌شود که برخی از آن‌ها به یک باره در مقابل حجاب حکومتی ایران قیام کردند و در جای دیگری زندگی خود را آغاز کردند.

هر چند در این مدت تعداد بازیگران و کارگردانان مجریان مردی که در اعتراض این رفتار کمتر از زنان نیست اما در این نوشته تصمیم داریم تنها از زنان شناخته‌شده بازیگری بگوییم که نظام سختگیرانه فرهنگی ایران را تاب نیاوردند. هرچند که ذکر یک نکته مهم است که این روند مهاجرت را در دو شکل متفاوت باید دید. بازیگران شناخته شده‌ای که به خاطر فشار مجبور به ترک ایران شدند و دسته دوم گروهی هستند که شهرت خود را بیشتر بعد از مهاجرت و کشف حجاب بدست آوردند.

 

سوسن تسلیمی  در رویای بازگشت

آخرین تصویری که سینمای ایران از سوسن تسلیمی به یاد دارد نگاه محکم و نگران نایی جان در فیلم باشو غریبه‌کوچک بهرام بیضایی بود. نگاهی که حتی کارگردان دقیق و ریز بین این فیلم هم گمان نمی‌کرد تصمیم جدی برای مهاجرت پشت آن پنهان شده باشد. اما سوسن تسلیمی بعد از باشو غریبه کوچک درست در اوج دوران بازیگریش ایران عطای هنر را به لقای آن بخشید و سختی مهاجرت را به جا خرید و نخستین بازیگر زن ایرانی بود که فرصت بازیگری را بدون حجاب در کشور دیگری تجربه کرد.

تسلیمی در آستانه انقلاب ایران یکی از شاخص‌ترین بازیگران تئاتر و سینمای ایران بود که برایش آینده درخشانی تصور می‌شد. اما انقلاب ایران همه این معادله‌ها را بر هم زد. بسیاری از منتقدان سیاست‌های فرهنگی جمهوری اسلامی معتقدند که زیبایی غیر قابل توصیف و قدرت نقش‌هایی که سوسن روی صحنه به نمایش می‌گذاشت مدیران انقلابی را عصبانی کرد و کاری کردند که فیلم‌ها و تئاترهایی که او بازی می‌کرد با مشکلاتی رو به رو شود. تسلیمی یکی از نخستین بازیگرانی بود که بعد از انقلاب از فعالیت در تئاتر منع شد و از آن‌جایی که کارمند تئاتر شهر بود برای ادامه فعالیت مسئولیت کتابخانه آن را برعهده گرفت. اما چندی بعد با نامه مستقیم فخرالدین انوار که معاونت هنری بود اخراج شد و از ورودش به تئاتر شهر ممانعت به عمل آمد. سوسن تسلیمی بعد از آن در سریال سربداران و فیلم‌هایی چون مرگ یزدگرد، طلسم، مادیان، شاید وقتی دیگر، باشو غریبه کوچک بازی کرد اما هیچکدام از این فیلم‌ها را روی پرده نقره‌ای ندید و به اروپا رفت تا در آنجا هنرش را به نمایش بگذارد. راهی که برای تسلیمی سخت‌تر از همه کسانی بود که در خارج از ایران سعی کردند فعالیت کنند. او در دورانی از ایران خارج شده بود که هنوز سینمای ایران در جهان شناخته شده بود و او که بیشتر در تئاتر فعال بود باید خودش را به زبانی دیگر معرفی می‌کرد.تسلیمی بیشتر از ۱۰ سال تلاش کرد و بار دیگر از صفر شروع کرد تا در نهایت در سال ۱۹۹۱ توانست با اجرای مده‌آ تک نفره‌ای که خودش بازی می‌کرد در تئاتر شهر گوتنبرگ ثابت کند که هنوز بازیگر بزرگی است که  اگر در ایران قدرش را می‌دانستند بی‌تردید می‌توانست تا سال‌ها بر سردر سینما و صحنه تئاتر بدرخشد. سوسن تسلیمی حالا بیست و چند سالی است که در سوئد زندگی می‌کند و در حوزه سینما و تئاتر این کشور فعالیت می‌کند و یکی از کارگردانان و بازیگران موفق است؛ اما در جایی گفته اس که امیدوار است بار دیگر به زبان فارسی روی صحنه برود.

 

شبنم طلوعی مهاجرتی از سر اجبار

‍ماجرا برای شبنم طلوعی هم مانند سوسن تسلیمی مهاجرت اجباری به خاطر فشارهایی بود که توسط حراست وزارت ارشاد و وزارت اطلاعات به او وارد کردند. فشاری که از او می‌خواستند تا میان هنر و دینش یکی را انتخاب کند. اما شبنم طلوعی که بازیگری با استعداد بود که نسبت به دینش مومن بود و نمی‌خواست مانند بسیاری از بهایی‌ها تواب شود. او که به خاطر بهایی بودن نتوانسته بود وارد دانشگاه شود فیلم‌سازی و بازیگری را در مدرسه فیلمسازی باغ فردوس به پایان برده بود و حضورش در آثاری چون شب هزار و یکم بهرام بیضایی و رومئو ‌ژولیت،‌شاهزاده احتجاب،‌عروسی خون  علی رفیعی خوش درخشید و جایزه بهترین بازیگری تئاتر را برای چند سال پی‌در پی دریافت کرد. او در سینما و تلویزیون نیز بازی‌های خوبی از خود به یادگار گذاشت و با بردن تئاتر قهوه تلخ به صحنه نشان داد که استعداد کارگردانی‌اش به اندازه بازیگری‌اش خوب است.  اما فشار برای تغییر دین و نپذیرفتن آن توسط او باعث شد تا او از بازیگری هم محروم شود.  پس در اوج روزهای بازیگری‌اش به یک باره ایران را ترک کرد و به فرانسه رفت و در آن جا اقامت کرد و وارد دانشگاه شد و لیسانس مطالعات تیاتر از دانشگاه نانتر، پاریس را دریافت کرد. طلوعی نیز چند سال طول کشید تا بار دیگر به بازیگری برگرد. او که همچنان در تئاتر فعالیت می‌کرد با بازی در یکی از نقش‌های اصلی فیلم مردان بدون زنان به کارگردانی شیرین نشاط به سینما برگشت و بعد از آن نیز در فیلم گل سرخ به کارگردانی سپیده فارسی تجربه دیگرش بود. او این روزها فیلمی درباره بهاییان را به پایان برده است.

 

زهرا امیرابراهیمی و یک فیلم خصوصی

زهرا امیر ابراهیمی شاید یکی از معدود بازیگرانی بود که قصدی برای خروج از ایران به این سرعت را نداشت. بازیگر جوان نقش‌های فرعی که بازی‌هایش کمتر به چشم می‌آمد. اما درست در روزهایی که مجموعه نرگس با بازی او روی آنتن تلویزیون بود انتشار فیلمی خصوصی زندگی‌اش را با چالشی بدی رو به رو کرد. این فیلم  اروتیک که دست به دست رد و بدل می‌شد به گفته او فیلمی بوده است که نامزدش بعد از جدایی پخش کرده بود. این فیلم تبعات زیادی برای امیر ابراهیمی به وجود آورد و در نهایت نیز باعث مهاجرت او به اروپا شد. امیرابراهیمی در چند سال گذشته در فرانسه اقامت گزیده است و دور از هیاهوی جامعه عقیدتی سینمای ایران زندگی‌ می‌کند و در نمایش رویای طاهرگان خاموش بازی کرده است.

 

مینا لاکانی و کشف حجاب در یک برنامه تلویزیونی

تا زمانی که مینا لاکانی در برنامه شباهنگ صدای آمریکا حاضر نشده بود کسی نمی‌دانست بازیگر محجبه فیلم ترانه مادری از ایران رفته است. لاکانی هم از تئاتر وارد سینما شده بود و با بازی در نقش زن عکاس مسیحی در فیلم دیدار به کارگردانی محمد رضا هنرمند جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره فجر دریافت کرد و در سال‌های بعدی بیشتر در سریال‌های تلویزیونی بازی می‌کرد.  لاکانی که در این برنامه بدون حجاب شرکت کرده بود گفت که در حمایت از اعتراضات مردمی به انتخابات سال ۸۸ و به خاطر شرایط بد کار در سینمای ایران مهاجرت کرده و در این برنامه شرکت کرده است. او در این برنامه بخشی از سختی‌های کار بازیگری در ایران را گفت. البته این برنامه تنها حضور مینا لاکانی بدون حجاب بعد از مهاجرتش بود و در شش سال گذشته کسی او را ندیده است.

 

گل‌شیفته رفتن در اوج

گلشیفته فراهانی وقتی پای تلفن  به رایدلی اسکات برای بازی در فیلم مجموعه دروغ‌ها  جواب مثبت داد،  گمان نمی‌کرد که بازی در چند سکانس در کنار لئوناردو دی‌کاپریو چه تبعاتی می‌تواند برای زندگی حرفه‌ای‌اش داشته باشد.پیش از او بازیگرانی چون همایون ارشادی در هالیوود بازی کرده بودند و مشکلی برایشان پیش نیامده بود و او نیز گمان نمی‌کرد این موضوع مشکلی را برایش به همراه داشته باشد. با این همه گلشیفته حتی در قراردادش شرط کرده بود که در این فیلم با حجاب کامل اسلامی بازی خواهد کرد اما این هم نتوانست تندروهایی که آن روزها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زمام امور را به دست داشتند راضی کند. گلشیفته فراهانی چهارمین عضو خانواده‌اش بود که وارد عرصه بازیگری شد و از سایرین بیشتر درخشید. بازی او در نقش میم در درخت گلابی داریوش مهرجویی در نخستین حضورش در سینما به عنوان جوانترین برنده سیمرغ بلورین شناخته شد و راهش را برای درخشش‌های بعدی باز کرد. گلشیفته فراهانی پیش از مجموعه دروغ‌ها در بیست فیلم ایرانی بازی درخشانی از خود به جای گذاشته بود و در همزمان با این فیلم هم در نقش سپیده کلیدی‌ترین نقش درباره الی اصغر فرهادی یکی از گزینه‌های دریافت سیمرغ بلورین بود. اما انتشار خبر بازی او در این فیلم همه قاعده‌ها را برای او یکی از بهترین آثار فرهادی برهم زد. فیلم که درست در آستانه سال ۸۸ و در زمان حضور جواد شمقدری در معاونت سینمایی ساخته شد به خاطر حضور گلشیفته تا مرز توقیف پیش رفت و همین باعث دلگیری اعضای گروه فرهادی از او شد. اما این تازه ابتدای راه سخت گلشیفته بود. او چندین بار به حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت اطلاعات  احضار شد و رسما به او اعلام شد که نمی‌تواند دیگر در مقابل دوربین در ایران جلوی دوربین برود و پاسپورتش نیز توقیف شد و او را مجبور به خروج از ایران کرد و این تازه آغاز راه جنجالی گلشیفته فراهانی در سینمای خارج از ایران و هالیوود شد. او برخلاف بسیاری از تصوراتی که از بازیگران ایرانی مهاجرت کرده است در بازیگری راه خودش را خیلی زود پیدا کرد و بعد از بازی جای اژدها و خورش آلو با مرغ در فیلم سنگ صبور عتیق رحیمی در نقش اصلی بازی درخشانی از خود به نمایش گذاشت. او نخستین بازیگر زن ایرانی در داخل ایران بود که بعد از خروج از ایران و برداشتن حجاب اسلامی چهارچوبه‌های اعتقادی تعریف شده جمهوری اسلامی در روابط مرد و زن را پشت سر گذاشت و تصویر نیمه برهنه‌اش در مجله مادام فیگارو با حمله‌ تندروهای ایرانی و پرونده سازی برعلیه او اعضای خانواده‌اش همراه بود. جسارت و شجاعت او در قبول نقش‌هایی که کمتر بازیگر ایرانی فرصت بازی در آن‌ها را پیدا می‌کند و گذشتن از مرزهای رایج باعث شده است تا او آماج فحش‌ها و توهین‌های فراوانی قرار بگیرد.  شقایق فراهانی خواهر بزرگترش در تازه‌ترین گفتگویی که با رضا رشیدپور داشت درباره مشکلاتی که بعد نمایش برخی فیلم‌های او برایشان پیش آمده است گفته است.  با این همه باید گلشیفته فراهانی را یکی از موفق‌ترین بازیگران زن دانست که از مرزهای تنگ و محدودی را که در سی و پنج‌سال گذشته پا فراتر گذاشته و بی توجه به همه هجمه‌ها و پرونده‌هایی که برایش ساخته‌اند توانسته‌است راه خود را در سینمای جهان پیدا کند.

 

حنانه شهشهانی از کلاه پهلوی تا مدلینگ

حنانه شهشهانی بازیگر جوانی بود که درست در میانه پخش فیلم کلاه پهلوی که به موضوع کشف حجاب در زمان رضا شاه باز می‌گشت با انتشار عکس‌هایی نیمه برهنه خود در اینستاگرام نخستین بازیگری بود که به صورت علنی بر حجاب در سینما و تلویزیون ایران قیام کرد. تا پیش از شهشهانی بازیگران زیادی بدون حجاب جلوی دوربین آمده بودند اما هیچکدام نسبت به سختگیری‌هایی که در سینما و تلویزیون بابت حجاب و رفتار اجتماعی با آن‌ها می‌شد معترض نبودند. او که دختر یکی از گویندگان شناخته شده دوبله ایران بود بازیگری را از چهارسالگی شروع کرد و بعد از چند سالی که برای تحصیل به خارج از ایران رفت با بازی در فیلم‌هایی چون یک مشت پر عقاب به ایران بازگشت. او در فیلم به نام پدر همبازی گلشیفته فراهانی بود. چهره کمی شیطان و کودکانه‌ی او باعث شد تا ضیاالدین دری او را برای نقش یکی از دخترانی که نسبت به کشف حجاب اجباری رضا شاه معترض هستند انتخاب کنند. تضادی که این نقش با عکس‌هایی که او در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد آن‌چنان زیاد بود که حتی مادرش تلاش کرد تا این موضوع را تکذیب کند. اما حنانه شهشهانی که تصمیم گرفته بود در حوزه مدلینگ زندگی‌اش را ادامه دهد با تاکید بر این که در ایران چه سختی‌هایی مقابل زنان بازیگر است تاکید کرد که این عکس‌ها تصویر واقعی خود اوست.

 

صدف طاهریان از گمنامی تا تیتر یک شدن

برخلاف گلشیفته فراهانی و مینا لاکانی صدف طاهریان راه معروف شدن را بعد از کشف حجاب آغاز کرد. او که در چند فیلم چون هیچ‌کجا هیچ‌کس و عصر یخبندان در آبان ۹۴ با انتشار عکس‌های بدون حجاب خود اعلام کرد که از ایران مهاجرت کرده است و قصد دارد درباره فساد در سینمای ایران افشاگری کند.  این اقدام او و واکنش رسانه‌های اصولگرای ایران باعث شد تا نام صدف طاهریان به عنوان بازیگر ایرانی که کشف حجاب کرده است تا تیتر یک یاهو و بسیاری از رسانه‌های جهان شد و بسیاری از رسانه‌ها با او گفتگو کردند و او را به چهره‌ای شناخته شده تبدیل کردند. صدف طاهریان نخستین بازیگری بود که به طور رسمی اعلام کرد که به جم تی‌وی پیوسته است. هرچند که هنوز بعد از سر و صدایی که بابت گفتگوهای تند او درباره سینمای ایران و برخی روابط به گفته او کثیفش بر پا شد کسی بازی از او در شبکه جم ندیده است.

 

چکامه چمن‌ماه بودن یا نبودن

چکامه چمن‌ماه با آن که خیلی در عرصه سینما حضور چشم‌گیری نداشت اما دوستان زیادی در میان اهالی سینما داشت. او که دختر هنگامه فرازمند منشی صحنه پیشکسوت سینما است  و از کودکی در کنار سینما و فیلم‌هایی که مادرش در حضور داشت بزرگ شده بود. چکامه  با فیلم بودن و نبودن کیانوش عیاری در سینما شناخته شد و بعد از آن نقش‌هایی را در فیلم‌هایی چون بانوی کوچک و صبحانه‌ای برای دو نفر در کنار خسرو شکیبایی پذیرفت. اما آن چه خروج پر سر و صدای چکامه را از ایران تحت تاثیر قرار می‌داد بازی او در فیلم پر حاشیه و وزارت اطلاعات ساخته شده پایان‌نامه به کارگردانی حامد کلاهداری بود که ماجرای قتل ندا آقا سلطان را به دست نیروهای اطلاعاتی سی آی ای منتسب می‌کرد بود. چمن‌ماه همزمان با صدف طاهریان و در حالی مجموعه تلویزیونی آسمان من که به ماجرای نیروهای امنیت پرواز می‌پرداخت از تلویزیون پخش می‌شد با انتشار عکس‌هایش در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که از ایران مهاجرت کرده است. این عکس‌ها البته بعد از ساعاتی از اینستاگرامش پاک شد اما چند روز بعد با نمایش تیزر سریال تلویزیونی که در شبکه جم با بازی او و مانی کسراییان در دبی و ترکیه ساخته شده بود بار دیگر عکس‌ها را منتشر کرد و اعلام کرد که قصد دارد از این به بعد با شبکه جم همکاری کند. اعلامی که باعث تا تصویرش در مجموعه آسمان من حذف شود و تلویزیون ایران رسما اعلام کند که او ممنوع‌الکار در ایران است.

 

رابعه اسکویی از ممنوعیت کار تا مهاجرت

رابعه اسکویی هم سرنوشتی مانند گروه اول زنان مهاجر سینما و تئاتر ایران داشت. او اول از سوی نهادهای امنیتی ایران ممنوعیت کاری پیدا کرد و بعد از آن مهاجرت کرد. بازیگر نقش‌های فرعی و کمدی سینما به بهانه انتشار عکس‌های شخصی‌اش در شبکه‌های اجتماعی از سینما و تلویزیون اخراج شد و در مقابل پیشنهاد خوبی که از سوی شبکه جم به او شد تصمیم به مهاجرت گرفت. او هفته گذشته تصویری بی‌حجاب از خود در شبکه‌ اجتماعی گذاشته است و اعلام کرده که در یکی از مجموعه‌های جم در حال بازی است. مهاجرت رابعه اسکویی البته تبعات زیادی خواهد داشت. او که در فیلم نیمه شب اتفاق افتاد به کارگردانی تینا پاکروان بازی کرده است. فیلمی که یکی از فیلم‌های انتخاب شده برای رقابت در سودای سیمرغ است و این اقدام او تبعاتی برای این فیلم که یکی از شانس‌های جشنواره امسال است خواهد داشت.

 

بهارک صالح‌نیا در جستجوی سرنوشت

تا زمانی که برخی سایت‌ها خبر کشف حجاب بهارک صالح‌نیا را منتشر کند خیلی‌ها اصلا نمی‌دانستند بازیگری به این نام در سینمای ایران هست. بازیگری که شاخص‌ترین نقشش بازی در نقش دایه دوم پیامبر اسلام در فیلم محمد رسول‌الله به کارگردانی مجید مجیدی است. او که البته در فیلم گران قیمت یتیم‌خانه ایران نیز بازی کرده است. به نظر می‌رسد حضور صالح‌نیا در جم به دلیل آشنایی و همکاریش با سعید ابراهیمی‌فر باشد. کارگردانی که چندی پیش به شبکه جم پیوسته است.  صالح‌نیا در پستی که اعلام خروجش در ایران را نوشته یادآور شده است:« الان سى ساله ام و بنظرم از اینجا به بعد زندگى کمى عجله مى کنه پس براى رسیدن به رویاهام که حق مسلمم هستن کمى باید عجله کنم . نخواستم در حسرت فرصتهایى بمونم که بهم داده نشدن یا شاید هیچ وقت داده نشن پس راه دیگه اى رو انتخاب کردم که حداقل از امروزش مطمئم و آدمهایى هستن که به وجودم و هنرى که سعى کردم یاد بگیرم احترام مى گذارن

صالح نیا درباره کشف حجابش هم گفته است: این یک کشف حجاب نیست این یک کشف دیر هنگام استعدادیست که تا امروز آنطور که باید دیده نشده . ممنونم از کسانى که باورم دارن و شمایى که درک مى کنید. من هنوز چهار چوب همیشگى خودم را دارم

حالا با اعلام پیوستن این بازیگر زن به شبکه جم باید دید چه بر سر فیلم چند میلیاردی یتیم‌خانه ایران خواهد آمد؟

هر چند تا زمان نوشتن این مطلب  بعد از بهارک صالح‌نیا بازیگر سینما و تلویزیون ایران هنوز چهره‌ای شناخته شده به این فهرست اضافه نشده اما یک نکته را می‌دانیم که او آخرین نفر نخواهد بود و این فهرست ادامه دارد. 

معجزه جوش‌شیرین برای پوست


مجموعه: سلامت پوست


نخستین چیزی که با شنیدن کلمه جوش شیرین به ذهن شما می‌آید ماده‌ای است که در شیرینی‌پزی از آن استفاده می‌کنند اما این ماده می‌تواند یک ماده زیبا‌کننده فوق‌العاده نیز باشد.

جوش‌شیرین از آن دسته موادی است که از روزگارهای‌گذشته کاربرد‌های فراوانی هم در آشپزی، هم به‌عنوان یک ماده درمانی و حتی به‌عنوان یک ماده تمیز‌کننده داشته‌و جالب است بدانید جوش شیرین می‌تواند یک زیبا‌کننده پوست و مو نیز باشد. در واقع جوش شیرین این ماده همه‌کاره و طبیعی که از کربنات سدیم ساخته شده است و استفاده‌های فراوانی دارد، از پخت نان و کیک گرفته تا خوشبوکردن فضا، تمیزکردن خانه و حتی زیبایی!

فقط کافی است کمی جوش‌شیرین در منزل داشته باشید تا بتوانید خیلی از محصولات زیبایی را به راحتی در منزل تهیه کنید.

یک حمام آرام‌بخش زیبا کننده

برای داشتن این حمام لطیف و آرام‌بخش، احتیاج به 4 قاشق سوپ‌خوری جوش شیرین، حدود 6 قاشق غذاخوری عسل روان، 2 لیوان شیر، 16 قاشق سوپ‌خوری نمک و 3 قاشق غذاخوری روغن بچه دارید.در یک ظرف بزرگ جوش شیرین، عسل، شیر و نمک را مخلوط کنید و به‌خوبی هم بزنید. مخلوط را در وان آب گرم بریزید و سپس روغن بچه را اضافه کنید. برای هم زدن مخلوط در آب وان از دست‌های‌تان کمک بگیرید و بعد قدم در این حمام تسکین‌دهنده و آرام‌بخش بگذارید. این حمام برای نرم و صاف کردن پوست مفید است.

پاهای‌تان را زیبا کنید

اگر روی پاشنه‌پاهای‌تان پینه بسته یا خیلی زبر و خشن شده است و این وضعیت آزارتان می‌دهد، جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و سپس با این مخلوط چسبی شکل زبری‌های پاشنه را نرم و صاف کنید.

اگر هم پاهای‌تان خارش دارد 4 قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با یک لیتر آب گرم مخلوط کنید و سپس پاها را حدود 10دقیقه در آن بگذارید، با این کار خارش پاها آرام می‌گیرد.

علاوه بر این‌ها شما می‌توانید با جوش‌شیرین خستگی ‌پاها را نیز از بین ببرید، کافی‌است 3‌قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در یک لگن آب گرم حل کنید و سپس پاهای خسته‌تان را درون آن بگذارید تا حسابی خستگی از پاهای‌تان بیرون رود.

خمیر دندان سفیدکننده بسازید

شما می‌توانید با جوش‌شیرین یک خمیردندان خانگی بسازید. اول باید 3 قسمت جوش‌شیرین را با یک قسمت نمک مخلوط کنید بعد به آن 3 قاشق چای‌خوری گلیسیرین اضافه کنید و برای خوشبو شدن نیز 10 تا 20 قطره از یک اسانس مورد علاقه‌تان (نعنا، دارچین یا...) به آن بیفزایید. سپس به مقدار کافی آب به آن اضافه کنید تا کاملا حالت خمیری شکل پیدا کند. شما می‌توانید این خمیر دندان را در بطری کوچک نگهداری کنید. از آن جا که جوش شیرین یک سفید‌کننده دندان طبیعی است این خمیر دندان حسابی دندان‌ها را سفید می‌کند و از پوسیدگی آن‌ها نیز جلوگیری می‌کند، اگر هم فرصت ندارید می‌توانید برای سفید‌تر شدن دندان‌های‌تان، مسواک‌تر خود را درون جوش شیرین فرو برید سپس با آن دندان‌های‌تان را مسواک بزیند. همچنین می‌توانید روی خمیردندان اندکی جوش شیرین بپاشید و سپس دندان‌ها را مسواک بزنید. برای خوشبو کردن دهان نیز می‌توانید یک قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را در نصف لیوان جوش‌شیرین حل کنید و در دهان غرغره کنید، راه دیگر نیز این است که آدامس را مرطوب کرده و در جوش شیرین فرو برید و سپس آن را بجوید.

برای نرم کردن آرنج

بعضی اوقات پوست آرنج یا زانو به دلایل مختلف زمخت و زبر می‌شود و این حالت به‌خصوص برای خانم‌ها بسیار آزاردهنده است اما یک راه‌حل آسان و کم خرج برای این حالت وجود دارد. شما باید اول مقداری جوش‌شیرین را با مقدار خیلی کمی آب مخلوط کنید تا مخلوط حالت چسبی شکل پیدا کند، حالا این مخلوط چسبی را به زانو یا آرنج بمالید تا پوست زبر و خشن نرم شود.

برای درمان آکنه

برای درمان بیماری‌های شایع پوستی مثل آکنه، مصرف موضعی جوش‌شیرین می‌تواند موثر باشد. جوش شیرین سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و اسیدمازاد در بدن را خنثی می‌کند و به‌ویژه برای درمان آکنه که اغلب به‌علت مسدود شدن منافذ پوستی به‌وجود می‌آید مفید است.

کمی جوش شیرین مخلوط شده با آب را روی آکنه بمالید تا پوست مرده از بین برود و منافذ مسدود شده آن را باز کند. جوش شیرین با خنثی کردن اسید در بدن مانع عفونت‌های باکتریایی در پیاز مو می‌شود و در نتیجه از بروز آکنه پیش‌گیری می‌کند.

ژل اصلاح برای آقایان

بعضی از آقایان به دلیل پوست حساسی که دارند معمولا هنگام اصلاح دچار التهاب و سوزش‌های پوستی می‌شوند اما یک راه‌حل خوب برای این افراد این است، یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در یک فنجان آب حل کنند و از این محلول برای التیام پوست بعد از اصلاح یا حتی قبل از اصلاح استفاده کنند. اگر هم بعد از اصلاح دچار سوزش می‌شوید، می‌توانید یک پارچه مرطوب نخی را به کمی جوش‌شیرین آغشته کنید و روی محل سوزش بگذارید.

معجزه جوش‌شیرین برای موها

اگر در تمیزی موهای‌تان وسواس دارید: یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین را به بطری شامپوی‌تان اضافه کنید و طبق معمول موهای‌تان را شامپو کنید و سپس با آب، این ترکیب جوش شیرین و شامپو را بشویید. این کار تمام آلودگی‌ها و مواد حالت‌دهنده‌ای را که روی موهای شما وجود دارد به‌خوبی پاک می‌کند و حالت‌پذیری موها را بهبود می‌بخشد.

اگر خیلی عجله دارید: اگر موهای خیلی چربی دارید و به‌دلیلی فرصت شست‌وشوی آن‌ها را ندارید و خیلی عجله دارید، می‌توانید از جوش شیرین به‌عنوان شامپوی خشک استفاده کنید به این طریق که مقداری از آن را روی موها بپاشید و سپس موها را شانه کنید و سپس با یک سشوار موها را پف دهید.

اگر عادت دارید مرتب به استخر بروید: کلر موجود در استخرها معمولا رنگ موها را کدر ، مات و بدرنگ می‌کند. برای شست‌وشوی کلر از روی موها، نصف قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در کمتر از نصف لیتر آب حل کنید و موهای‌تان را با آن آبکشی کنید.

برای تمیزی شانه و برس‌ها: معمولا اسپری‌ها یا روغن‌های مو روی شانه و برس‌ها می‌نشینند و به مرور آن‌ها را آلوده می‌کنند، برای پاک‌کردن این مواد از روی شانه و برس‌ها در یک لگن آب گرم که به آن 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 3 قاشق غذاخوری ماده ضدعفونی‌کننده اضافه شده خیس کنید.
منبع:سلامت نیوز

عکس ‏‎Hamid Ght‎‏

عکس ‏‎Khayam Neyshabouri‎‏

راز تناسب


عکس ‏راز تناسب‏

خواص نخود :
-نخود گرم و خشک است.
-در بین حبوبات پس از گندم دارای جایگاه عمده‌ای در تغذیه انسان داراست.
- ‫#‏نخود‬ قوای جنسی و جسمی را افزایش می‌دهد و برای افرادی که دچار ضعف هستند یا دوران نقاهت را می‌گذرانند, غذای مفیدی است.
- نخود آب یکی از غذاهای سنتی ایران است که ارزش غذایی آن از ‫#‏عدسی‬ بیشتر است، به این صورت که نخود با مقدار لازم و دلخواه را همراه با آب کاملاً پخته شود، می‌توان کمی گوشت ‫#‏مرغ‬ نیز با ‫#‏گوشت‬ گوسفندی و پیاز به آن اضافه کرد و در انتهای پخت کمی ادویه مانند ‫#‏دارچین‬, ‫#‏زعفران‬, ‫#‏زیره‬ و ... به آن اضافه شود. نخود آب یک غذای فوق العاده مفیدی است.
-نخود نرم کننده ‫#‏شکم‬ است.
-نخود مقوی حرارت غریزی است.
-نخود تقویت کننده ریه است.
-نخود غذائیت زیادی داراد.
-نخود خون صالح تولید می‌کند.
-نخود ‫#‏چاق‬ کننده بوده و اشتها را تقویت می‌کند.

9 راه برای از بین بردن بوی بد دهان


از بین بردن بوی بد دهان و سالم نگاه داشتن دهان ، دندان و لثه ها کار بسیار راحتی است. با انجام کارهای زیر می توانید دهانی خوشبو و تمیز داشته باشید.
دکتر برای همه

از بین بردن بوی بد دهان و سالم نگاه داشتن دهان ، دندان و لثه ها کار بسیار راحتی است. با انجام کارهای زیر می توانید دهانی خوشبو و تمیز داشته باشید.

مسواک و نخ دندان را فراموش نکنید
پلاک ها و جمع شدن آن ها بر روی دندان ها باعث جذب باکتری ها و بوی بد دهان خواهد شد ، اگر غذایی نیز در بین دندان ها گیر کند بوی بد دهان را تشدید خواهد کرد.

حداقل دو بار در هر روز دندان های خود را مسواک کنید و روزی یک بار نیز دندان های خود را نخ کنید.اگر بوی دهان برایتان خیلی مهم است می توانید مسواک و نخ دندان را به دفعات بیشتر انجام دهید.

البته به یاد داشته باشید که افراط نکنید ، زیاد مسواک زدن نیز می تواند مینای دندان ها را از بین برده و آن ها آسیب پذیر کند.

دهان خود را بشویید
استفاده از دهان شویه ها علاوه بر خوشبو کردن نفس باعث خواهد شد دهان و دندان ها در مقابل باکتری ها نیز مقاوم شوند. استفاده از دهان شویه هایی با بوی نعنا بسیار خوشایند است اما به یاد داشته باشید دهان شویه ای را انتخاب کنید که جرم ها و باکتری های ایجاد کننده ی بوی بد دهان را از بین ببرد. استفاده از دهان شویه را فقط به از بین بردن بوی بد لحظه ای دهان محدود نکنید ، این کار را به صورت منظم و روزانه انجام دهید تا منبع ایجاد کننده ی بوی بد دهان از بین برود.

چرخاندن آب در دهان نیز بعد از غذا خوردن می تواند کمک بسیار زیادی به از بین بردن بوی بد دهان بکند ، چراکه ذره های باقی مانده ی غذا را از دهان خارج خواهد کرد.

روی زبان خود را تمیز کنید
لایه ای که به صورت طبیعی بر روی زبان شکل می گیرد می تواند جایگاهی برای جمع شدن باکتری های بد بو باشد. برای از بین بردن این باکتری ها روی زبان خود را به آرامی با مسواک تمیز کنید.

اگر مسواک شما بزرگ بوده و به راحتی به نقاط انتهایی زبان نمی رسد از مسواک های مخصوصی که برای تمیزکردن زبان طراحی شده اند استفاده کنید. این کار می تواند ذرات غذا ، باکتری ها و سلول های مرده ی روی زبان را تمیر کند که باعث خوشبو شدن دهان خواهد شد.

از غذاهایی که نفس را بد بو می کنند دوری کنید
از جمله این مواد غذایی می توان به پیاز و سیر اشاره کرد که حتی مسواک زدن بعد از خوردن آن ها نیز بوی بد نفس را از بین نخواهد برد.

این مواد غذایی شامل ذراتی هستند که وارد جریان خون می شوند و از این طریق به ریه ها رسیده و به همین دلیل نفس شما را بد بو خواهند کرد.

بهترین راه برای مقابله با بوی بد این غذاها نخورردن آن ها می باشد. در صورت اینکه به این مواد علاقه دارید بهتر است حدالامکان قبل از خروج از خانه و رفتن به محل کار و دوستان از خوردن آن ها خودداری کنید.

سیگار را ترک کنید
سیگار کشیدن علاوه بر مضر بودن برای سلامتی و ایجاد کردن سرطان ریه مضراتی دیگری نیز دارد که از جمله آن ها می توان به آسیب زدن به لثه ها و بدرنگ کردن دندان ها اشاره کرد ، همین موضوع باعث بد بود شدن نفس افراد سیگاری نیز خواهد شد.

برای ترک سیگار استفاده از چسب ها و یا آدامس های نیکوتین می تواند کمک کننده باشد. در صورت عدم موفقیت می توانید به پزشک مراجعه کرده و به دنبال برنامه های ترک سیگار باشید.

بعد از غذا آدامس بجوید
باکتری های موجود در دهان شما عاشق شیرینی هستند و از این ماده برای تولید اسید و از بین بردن دندان ها استفاده می کنند که علاوه بر خرابی دندان ها بوی بد نیز ایجاد خواهد کرد. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است بعد از خوردن غذا آدامس بجوید.

جویدن آدامس باعث تحریک در ترشح بزاق خواهد شد. بزاق مکانیزم دفاعی طبیعی دهان در برابر اسیدهای ایجاد شده توسط باکتری ها می باشد.

لثه های خود را سالم نگاه دارید
بیماری های لثه بوی بسیار بدی برای دهان و نفس ایجاد خواهند کرد. باکتری ها می توانند به صورت گروهی در محل لثه ها تجمع کرده و بوی بسیار بدی ایجاد کنند. اگر بیماری لثه ی خاصی دارید معمولا دندان پزشک شما را به یک متخصص پریو معرفی خواهد کرد تا مشکل شما را درمان کند.

دهان خود را مرطوب نگاه دارید
اگر در دهان شما بزاق به اندازه ی کافی تولید نشود ، دهان مکانیزم دفاعی خود را از دست داده و همین موضوع منجر به خرابی دندان ها و بد بو شدن نفس خواهد شد. به همین دلیل به یاد داشته باشید اگر دهانتان خشک است حتما روزانه مقدار زیادی آب بنوشید.

علاوه بر نوشیدن آب کارهایی مانند استفاده بخور آب سرد در شب هنگام زمان خواب ، جویدن آدامس بدون قند و مکیدن آبنبات های بدون قند می تواند بزاق دهان را بیشتر کند.

مراجعه به پزشک
اگر با رعایت تمامی موارد بالا بوی بد دهان همچنان ادامه داشت بهتر است از پزشک نوبت گرفته و به وی مراجعه کنید. دندان پزشک با معاینه متوجه خواهد شد که آیا مشکل بوی بد از بیماری خاصی است یا خیر.

مقاله “۹ راه برای از بین بردن بوی بد دهان” با الهام از مقاله ۹Ways to Get Rid of Bad Breath از وبسایت webmd نوشته شده است.

عکس ‏‎Ghasem Rezaie‎‏

آب انار؛ قوی تر از ویاگرا

عکس ‏اطلاعات پزشکی و سلامتی Medical and health information.‏


نتایج پژوهشی که در دانشگاه ادینبورگ انگلستان انجام شده است نشان می دهد که آب انار یک ماده ی محرک قوای جنسی طبیعی است. این میوه علاوه بر تمام خواص کم نظیری که دارد برای افزایش میل جنسی خانم ها و آقایان مؤثر است.
انار یک میوه ی معجزه گر است. نتایج پژوهش ها حاکی از تأثیر آن در پیشگیری و مقابله با سرطان های مختلف دارد. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که از بروز بیماری های قلبی پیشگیری می کند و برای بهبود جریان خون و تسکین آرتروز مؤثر است.
بر اساس گزارش دیلی میل، نوشیدنی یک لیوان آب انار در روز باعث افزایش تستوسترون می شود. این هورمون میل جنسی آقایان و همچنین خانم ها را که با گذشت عمر کاهش پیدا می کند، کنترل می کند.
محققان به این نتیجه رسیدند که آقایان به جای مصرف قرص هایی مانند ویاگرا بهتر است آب انار را امتحان کنند. چون هم میل جنسی آن ها و هم سلامت عمومی شان را ارتقا می دهد
محققان، 58 داوطلب بین 21 و 64 سال را تحت نظر گرفتند. در پایان بررسی ها مشخص شد که میزان تستوسترون در بین دو جنس، به میزان 16 تا 30 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که فشار خون آن ها نیز کاهش پیدا کرده بود.
آقایان شرکت کننده در این پژوهش همچنین اعلام کرده بودند که احساس خوش اخلاقی کرده و استرس هایشان کمتر شده است.
به عقیده ی محققان هورمون تستوسترون نقش مهمی در سلامت و شرایط روحی آقایان و به ویژه در عملکرد جنسی آن ها دارد. این هورمون علاوه بر افزایش میل جنسی باعث افزایش انرژی، تولید بیشتر سلول های خونی و مقابله با پوکی استخوان می شود.
به عقیده ی محققان با وجود این که این هورمون در خانم ها 40 تا 60 درصد کمتر ترشح می شود اما با این حال تأثیر زیادی در سلامت آن ها نیز دارد.
دکتر سمیرا اسدی

کاهش کلسترول خون با مصرف پرتقال


همه می دانند که پرتقال منبع ویتامین C است، اما تعداد معدودی اطلاع دارند که وجود پکتین و ورقه های نازک مابین پره های پرتقال، کلسترول خون را کاهش می‌دهد.
محققان اتریشی معتقدند؛ اگر پرتقال را با لایه سفید رنگ زیر پوست و لایه های نازک داخل پرتقال که حاوی پکتین هستند، مصرف کنید، کلسترول خون پایین می‌آید.
بر این اساس، ترکیبات موجود در پوست پرتقال و سایر مرکبات می تواند، بسیار موثرتر و بهتر از برخی داروهای شیمیایی در پایین آوردن کلسترول LDL عمل کند و عوارض جانبی داروهای شیمیایی را نیز ندارد.
این را هم بد نیست، بدانید که پرتقال دارای فولات است که به همراه قرص های اسید فولیک به پیشگیری از بروز اسپینا بیفیدا (بسته نشدن لوله عصبی) در جنین کمک می کند. به همین دلیل به مادران باردار مصرف منابع اسیدفولیک از جمله پرتقال توصیه می شود.

عکس ‏‎Sheyda Bk‎‏

** خواص دارویی مهم لبو **


هیچ چیزی

در این فصل به حد و اندازه لبو نمی چسبد!
نوش جانکنید.

چغندر ..گیاهی است با فواید بسیار که پخته آن را لبو می‌گویند،

لبو برای مغز و اعصاب مفید است،آب لبوی خام برای التهاب مثانه، رفع یبوست مفید است و علاوه بر آن این گیاه دارای ویتامین‌هایی است که اشتها آور است و برای افراد بسیار لاغر حکم کیمیا را دارد.

مصرف لبو، لکه‌های سفیدی که در پوست بدن پدید آمده و موجب مرض پیسی می‌شود را از بین می‌برد.برای درد مفاصل و نقرس مفید است؛

شیره چغندر،سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشد و سیستم ایمنی بدن را ارتقاء می‌دهد.خواص دیگر این گیاه تولید گلبول‌های قرمز خون، کمک به حفظ سلامت سلول‌ها، کمک به حفظ سلامت کل بدن و کمک به جذب بهتر بسیاری از مواد مغذی است..

درمان کم‌خونی و درد مفاصل و برای درد پشت و مثانه و امراض مقعد مفید است.

لبو پاک کننده عالی است و می‌تواند معده را شستشو داده و حکم مسهل را برای برخی افراد دارای یبوست دائمی دارد.

مفیدترین و بهترین بخش چغندر، برگ آن است و بعد ساقه‌های آن و بعد از آن ریشه که پخته آن لبو نام دارد.

خوردن پخته چغندر رعشه را معالجه می‌کند. و بسیار آرامش بخش است.

برگ سرخ رنگ آن اگر خام با سرکه و خردل خورده شود طحال را باز می‌کند و ورم آن را فرو می‌نشاند.

آب برگ چغندر برای درد مفاصل و نقرس،سردرد و دندان‌درد مفید است

ضماد برگ با اسید بوریک باعث بهبود کک و مک و طاسی می‌شود.

لبو به دلیل داشتن فیبر که خاصیت کاهش چربی خون را دارد و همچنین اسیدفولیک، باید در سبد غذایی بیماران قلبی قرار گیرد.

فیبر زیاد موجود در آن، موجب کاهش سطح کلسترول خون و کاهش خطر بروز سکته‌های قلبی در بیماران قلبی است

چغندر قرمز به دلیل داشتن مواد مغذی آهن در کنار اسیدفولیک از بروز کم‌خونی جلوگیری می‌کند.مصرف لبو از بروز جذام جلوگیری می‌کند.

لبو حاوی مقدار زیادی عناصر معمولی و کمیاب همچون پتاسیم، گوگرد، ید، آهن و مس است، و همچنین عناصر کمیابی مثل روبیدیوم (RUBIDIUM) و کاسیوم (CAESIUM) از عناصر موجود در آن است.
بخش‌های خوراکی چغندر در برگ و ریشه آن است، : در برگ‌های این گیاه طی طول روز، قند تولید می‌شود و هنگام عصر اگر برگ آن خام خورده شود، کاملاً شیرین است.برگ گیاه به عنوان سبزی خام خورده می‌شود و پخته شده این گیاه غذایی لذیذ و مقوی برای کودکان و خانم‌های ضعیف است

افراد می‌توانند با مصرف 105 گرم چغندر قرمز در روز ، 53 درصد اسیدفولیک مورد درمانی نیاز بدن را تأمین کنند.

I Love Fruits &cocktails

عکس ‏‎Ghasem Rezaie‎‏

درمان کبد چرب


((سنامکی)) تمام چربی بدن، حتی چربی دیواره شکم را خارج می کند.
سنای مکی برای دفع تمامی چربی ها کاربرد دارد.
در روایت داریم امام صادق (علیه السلام) می فرماید: «مردم اگر بدانند سنای مکی چه ویژگیهایی دارد، هر مثقالش را با دو مثقال طلا می خریدند.»
سنای مکی، برای چربی بدن، چربی کبد و چربی خون و همچنین برای چربی سوزی دیواره شکم استفاده می شود و بسیار موثر و مفید است. دارویی عاجل، سهل و آسان است.
شیوه مصرف:

چهارتا پنج گرم از آن را مثل چای دم کنید و یک لیوانش را بخورید.



عکس ‏طب سنتی ایران‏


آرزو میکنم آغاز سال نوی میلادی، بهانه ای شود برای بهتر شدن فردی و جمعی، برای تغییر مثبت، برای اتحاد و هم یاری… امیدوارم سالی همراه با آزادی، صلح و آرامش برای هموطنانم -در هر کجای دنیا که زندگی می کنند- و مردم دیگر کشورها باشد.

عکس ‏‎Dariush Eghbali‎‏


.

عکس ‏‎Ehsan Khaje Amiri‎‏