saeedtag

دل نوشته ها مکانی برای آرامش

saeedtag

دل نوشته ها مکانی برای آرامش

أنارها بده دون کنم ، تو را دگر گون کنم

هندوانه بده قاچ کنم ، لُپتو بده ماچ کنم

غمها تو بده چال کنم ، خنده نما حال کنم

میوه بده پوست کنم ، رویت را بیار بوس. کنم

اجیل بده بشکنم ، بشکن بزن عشق کنم

رقص کنم شادى کنم ، غم از دلتون بیرون کنم

تو دوست من ، اى هموطن ، فرخُنده باد، جشن کُهن

طولانى ترین شب یلدائه ، خجسته باد، بر مرد و زن

رقص بکُن ، شادى نما ، غم برهان ، از جان و تن

اندوهِ دل ، درد بدن ، بشکن و بر زمین بزن ، 

أنارها    بده   دون  کنم ، تو  را  دگر  گون  کنم 

هندوانه   بده   قاچ   کنم ، لُپتو   بده  ماچ  کنم 

غمها  تو  بده   چال   کنم ،  خنده  نما  حال  کنم

میوه  بده  پوست  کنم ،  رویت  را  بیار  بوس. کنم 

اجیل   بده   بشکنم ،  بشکن   بزن  عشق  کنم 

رقص  کنم  شادى  کنم ، غم  از دلتون  بیرون  کنم 

تو دوست من ، اى هموطن ، فرخُنده باد، جشن  کُهن 

طولانى ترین شب یلدائه ، خجسته باد، بر  مرد و زن 

رقص  بکُن ، شادى   نما ،   غم برهان ، از  جان  و  تن

اندوهِ   دل ،  درد  بدن   ، بشکن  و  بر  زمین   بزن ،

دوستان  هم میهنان ، همزبانان ، یلدا یتان  به شادى و خُجستگى باد
دلهایتان شاد ، وجودتان سلامت ، لبهایتان خندان ، روزگارتان سر شار 
عشق و مهر و محبت مانا و ماندگار ،،،
شاد  زی ،،،،، پرویز بدیعى ،،،،،،

سنت باستانی

من راز فصل ها را میدانم ... هیچ شبی همیشگی نیست، دیر یا زود میشکند. آفتاب یخ زمین را آب میکند، و با خود نغمه امید، شادی، روشنایی و زندگی می آورد ... و ما باری دیگر باغچه ها را بنفشه خواهیم کاشت

شب چله، این سنت باستانی را پیشاپیش به همه شما تبریک میگویم و امیدوارم که این شب را با تمام آداب و رسوم زیبایش در کنار اعضای خانواده و عزیزان خود سر کنید

مبـــارک!!!

برای شمردن جوجه های آخر پائیز وقت زیادی ندارین!!

جوجه هاتونو شمردین ؟

پیشاپیش یـــلدا مبـــارک!!!
برای شمردن جوجه های آخر پائیز وقت زیادی ندارین!!

جوجه هاتونو شمردین ؟

پیشاپیش یـــلدا مبـــارک!!!

دلم

دلم
به اندازه تمام روزهای پاییزی گرفته است...
.
آسمان چشمانم
به اندازه ی تمام ابرهای بهاری، بارانی است...

.
قلبم
انگار به اندازه سردترین روزهای زمستانی، یخ زده است...
.
اما
در وجودم کوره داغ تابستانی میسوزد...
.
.
.
چه چهار فصلی است سرزمین دقایق من!!!

زیستن

هنگامی که دست در دست خدا زندگی می کنی، هر لحظه دوباره متولد می شوی. شادمانی و عظمت رابطه ات با خدایت را احساس کن. این، زیبایی زیستن در کنار خداست.

ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ

ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﺩﺭ ﻓﺮﻳﺐ ﺩﺍﺩﻥ ﻛﺴﻲ ﻣﻮﻓﻖ ﺷﺪﻱ،ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻓﻜﺮ ﻧﺒﺎﺵ ﻛﻪ ﺍﻭ ﭼﻘﺪﺭ ﺍﺣﻤﻖ ﺑﻮﺩﻩ . ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻓﻜﺮ ﻛﻦ ﻛﻪ ﺍﻭﻥ ﭼﻘﺪﺭ ﺑﻬﺖ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ

Yaghma Golrouee

ﺷﺐِ ﺑﺎﺭﻭﻧﯽِ ﺗﻬﺮﻭﻥ ، ﺷﺐِ ﻧﻤﻨﺎﮎِ ﺗﺮﺍﻧﻪﺱ
ﺷﺐِ ﺭﮔﺒﺎﺭِ ﻋﺰﯾﺰِ ﺧﺎﻃﺮﺍﺕِ ﻋﺎﺷﻘﺎﻧﻪﺱ
ﭘﺮﺳﻪﯼ ﻣﻦ ﻭ ﺗﻮ ﺑﺎ ﻫﻢ ، ﺗﻮ ﻣﺤﻠّﻪﻫﺎﯼ ﺷﻤﺮﻭﻥ
ﻧﻘﺮﻩﺭﯾﺰِ ﺧﻨﺪﻩﯼ ﺗﻮ ، ﺯﯾﺮِ ﻗﻄﺮﻩﻫﺎﯼ ﺑﺎﺭﻭﻥ
ﮐﻮﭼﻪﻫﺎﯼ ﺗﻨﮓِ ﺗﺠﺮﯾﺶ ، ﭘﺮﺳﻪﻫﺎﯼ ﺧﯿﺲِ ﺩَﺭﺑَﻨﺪ

ﺭﻭ ﻟﺐِ ﺗﻮ ﺯﻧﺪﻩ ﻣﯽﺷﺪ ، ﺧﻂِ ﺟﺎﺩﻭﯾﯽِ ﻟﺒﺨﻨﺪ
ﻣﯽﺩﻭﯾﺪﯾﻢ ﺯﯾﺮِ ﺑﺎﺭﻭﻥ ، ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺗﻮ ﻣُﺸﺖِ ﻣﺎ ﺑﻮﺩ
ﻫﺮ ﻧﮕﺎﻩِ ﺗﻮ ﺷﺮﻭﻉِ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺗﺮﺍﻧﻪﻫﺎ ﺑﻮﺩ
# ﯾﻐﻤﺎﮔﻠﺮﻭﯾﯽ / Yaghma Golrouee

برزیل

درود بر برزیل ما لنگ لنگان می ایم