saeedtag

دل نوشته ها مکانی برای آرامش

saeedtag

دل نوشته ها مکانی برای آرامش

شکست

....شیشه ای می شکند...

یک نفر می پرسد...چرا شیشه شکست؟

....مادر می گوید...شاید این رفع بلاست....

یک نفر زمزمه کرد...باد سرد وحشی مثل یک کودک شیطان آمد. شیشه ی پنجره را زود شکست.

کاش امشب که دلم مثل آن شیشه ی مغرور شکست، عابری خنده کنان می آمد... تکه ای از آن را برمی داشت مرهمی بر دل تنگم می شد...

....اما امشب دیدم.....

.....هیچ کس هیچ نگفت غصه ام را نشنید...

از خودم می پرسم آیا ارزش قلب من از شیشه ی پنجره هم کمتر است؟

.....دل من سخت شکست اما، هیچ کس هیچ نگفت و نپرسید چرا...

ایوب

خدایا ….

از اینکه مرا در حد ایوب به حساب می آوری ،

سپاسگذارم … !!

شکسپیر

شکسپیر می‌گوید:

من همیشه خوشحالـــــــــــم، می‌دانید چرا؟


برای اینکه از هیچکس برای چیزی انتــــــــــظاری ندارم،

... ...
انتظارات همیشه صدمــــــــــــه زننده هستند...

زندگی کــــــــــوتاه است...


پس به زندگی‌ات عشـــــــــــق بورز...


خوشحال باش... و لبخند بـــــــــزن...


فقط برای خـــــــــــــــــــودت زندگی کن

سکوت

کاش سکوتت "زیرنویس" داشت
.
.
.
.
.
تا
.
تکلیفم روشن میشد !

.

آغاز

نمی توان برگشت و آغاز خوبی داشت

اما می توان آغاز کرد و پایان خوبی داشت...

بودا

می گویند : بودا هرگاه با بی‌احترامی یا بدرفتاری کسی مواجه می‌شده، از او تشکر می‌کرده! وقتی علت را ‌پرسیدند. بودا ‌گفت
زندگی آینه‌ای است که ما خود را در آن می‌بینیم. نوع رفتار دیگران با ما نشانه ی وجود منشاء آن نوع رفتار در خود ما است که به‌عنوان همسان جذب شده است و بدین‌ گونه می‌توان عیوب خود را یافت
— ‎.‎

احتیاج به دعا

دعای باران چرا؟ دعای عشق بخوان! این روزها دلها تشنه ترند تا زمین ها، خدایا کمی عشق بیار

دعا زلزله

دعایِ این شبها :
خدایا ...
قربون بزرگی و عظمتت
اینجا ژاپن نیست خونه هامون محکم باشه
هوای ما رو داشته باش!

مادر

گفــت : با مــــــادر یه جمـــله بســـاز
گفتــم: من با مــادر جمله نمیســازم ، دنیــــــــامو می سازم ...

شریعتی

شریعتى:درعجبم ازمردمی که خود زیرشلاق ظلم وستم زندگى می کنند،وبرحسینی میگریندکه آزادانه مى زیست

فریدون مشیری

از همان روزی که یوسف را برادرها به چاه انداختند،
از همان روزی که با شلاق و خون دیوار چین را ساختند،
آدمیت مرده بود،
گرچه آدم زنده بود!

صحبت از پژمردن یک برگ نیست،
وای!
جنگل را بیابان می کنند،
دست خون آلود را در پیش چشم خلق پنهان می کنند،
هیچ حیوانی به حیوانی نمی دارد روا،
آنچه این نامردمان با جان انسان می کنند!!


فریدون مشیرى

استارت

هیچ کس نمیتواند به عقب برگردد و از نو شروع کند

اما همه می توانند از همین حالا شروع کنند و پایان تازه ای بسازند ...

خانه دوست کجاست


من دلم میخواهد خانه ای داشته باشم پر دوست، کنج هر دیوارش دوست هایم بنشینند آرام
گل بگو گل بشنو...
...
هر کسی میخواهد وارد خانه ی پر عشق و صفایم گردد یک سبد بوی گل سرخ به من هدیه کند
شرط وارد گشتن،شست وشوی دل هاست
شرط آن داشتن یک دل بی رنگ و
ریاست

بر درش برگ گلی میکوبم

روی آن با قلم سبز بهار
مینویسم ،ای یار خانه ی ما اینجاست
تا که سهراب نپرسد دیگر .......
خانه ی دوست کجاست
؟

زندانی


متجاوز به نوامیس مردم در خیابان دستگیر شد ! :))))))

فریدون مشیری


تار و پودش را از خوبی و مهر
خوش تراز تافته یاس و سحر بافته ام
دوستت دارم را
من دلاویز ترین شعر جهان یافته ام

"فریدون مشیری"

جمعه ٢٧ مرداد روز تسلیت به آذربایجان است ؛
روز قدس ! ؟
قدس من اینجاست ... دو قدم آن طرفتر ... کنار کودک زیر آوار ؛
...
قدس امسال من آذربایجان است ؛
قدس امسال من مادران گریان است ؛

کمک




اولین چیزی که مردم برای کمک بهش فکر می کنن چادر و پتو هست ...اینا خیلی خوب و واجبن ولی چیزهایی هستند که آدم بهشون فکر هم نمی کنه. مثلا مردم با پای برهنه از زیر آوار بیرون آورده می شن و کفش
ی به پا ندارن. فرستادن دمپایی( از این جهت که راحت تر به هر پایی می خوره ) لازم است
زنان زیادی دوره‌‌ی پریودشون رو می گذرونن و نیاز به پد بهداشتی و لباس زیر تمیز دارن. ( به دلیل عدم وجود این موارد زنان زیادی در بم دچار عفونت های زنانه شده بودند)
بچه های خردسال و نوزاد نیازهایی مثل شیر خشک و سرلاک و پوشک و پمادهای ضد سوختگی دارند. کسی به این فکر نمی کنه که کوچولو ها هم لباس می خوان.
وسایل نوی اهدایی خود را تا جایی که می تونید به دست مصرف کننده برسونید. چون تمام پتوها و چراغ ها و چادرهای آکبند در انبار سپاه جمع آوری می شدند و تنها دست دوم ها به دست مردم می رسید.
لوازم بهداشتی مهم تر از خوراکی هستند چون خوراک بخور نمیر هر طور شده به دستشون از طریق هلال احمر و دولت می رسه ولی کسی داستان بهداشت رو اولویت نمی ده و متوجه نیستن عوارض اش مدت ها پس از لزلزله باقی می مونه.
خون دادن فراموشتون نشه. این کم ترین کاریه که می تونید بکنید.
عده ی زیادی اونجا شوکه و در حالت بحران روانی به سر می برن. دوستان مددکار و روانپزشک اگه می تونن ،بویژه اگه آذری زبون باشن خودشون رو به مردم برسونن
ضمنا یادتون باشه اون مردمی که زندگیشون رو از دست دادن آبرومندن. چیزایی که می خواین بندازین دور رو نفرستید. وسایل و لباس های نو و تمیز و آبرومند بفرستید. گویی برای خانواده ی خودتو

مجادله

هرگز با یک آدم نادان مجادله نکنید. تماشاگران ممکن است نتوانند تفاوت بین شما را تشخیص دهند

نادیا گلچین

متاسفانه با خبر شدیم خانم نادیا دلدار گلچین بازیگر سینما و تلویزیون صبح دیروز پس از چند روز کما در بیمارستان عرفان دارفانی را وداع گفت!!!

ما هم به نوبه خودمون این اتفاق رو به بازماندگان ایشون، و جامعه هنرمندان تسلیت میگیم.

اهدا زندگی

ترسم از آن است خونی که به نیت آذربایجان دادم فی سبیل الله به سوریه یا بحرین برود !!!!!!!!
ترسم از آن است خونی که به نیت آذربایجان دادم فی سبیل الله به سوریه یا بحرین برود !!!!!!!!

مهدى اخوان ثالث

خانه‌ام آتش گرفته‌ست، آتشی جانسوز
هر طرف می‌سوزد این آتش
پرده‌ها و فرش‌ها را، تارشان با پود
من به هر سو می‌دوم گریان
در لهیب آتش پر دود
وز میان خنده‌های‌ام تلخ
و خروش گریه‌ام ناشاد
از دورن خسته‌ی سوزان
می‌کنم فریاد، ای فریاد! ای فریاد!
خانه‌ام آتش گرفته‌ست، آتشی بی‌رحم



مهدى اخوان ثالث
خانه‌ام آتش گرفته‌ست، آتشی جانسوز
هر طرف می‌سوزد این آتش 
پرده‌ها و فرش‌ها را، تارشان با پود 
من به هر سو می‌دوم گریان 
در لهیب آتش پر دود 
وز میان خنده‌های‌ام تلخ 
و خروش گریه‌ام ناشاد 
از دورن خسته‌ی سوزان 
می‌کنم فریاد، ای فریاد! ای فریاد!
خانه‌ام آتش گرفته‌ست، آتشی بی‌رحم 



مهدى اخوان ثالث

خدایا ببخش

خطا از من است، می دانم.

از من که سالهاست گفته ام “ایاک نعبد"

اما به دیگران هم دلسپرده ام


از من که سالهاست گفته ام "ایاک نستعین"

اما به دیگران هم تکیه کرده ام

اما رهایم نکن...

بیش از همیشه دلتنگم

به اندازه ی تمام روزهای نبودنم!

تنهای تنها

تسلیت

خدا صبر بده ...

ما همه یک صدا برای عزیزان دلبندت لا لای میخوانیم