saeedtag

دل نوشته ها مکانی برای آرامش

saeedtag

دل نوشته ها مکانی برای آرامش

انسانیت

  1. کودکانی هستند که شبها با دیدن کارتون می خوابند ...و کودکانی نیز هستند که شبها در کارتون می خوابند! ﺍﮔﺮ ﻣﻐﺰ ﺧﺎﻟﯽ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺷﮑﻢ ﺧﺎﻟﯽ ﺳﺮ ﻭ ﺻﺪﺍ می کرﺩ، شاید ﺟﻬﺎﻥ ﺍﮐﻨﻮﻥ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺩﺍﺷﺖ ... ﺳﮑﻪ ﻫﺎﯼ ﭘﻮﻝ ﻫﻤﯿـــﺸﻪ ﺻﺪﺍ ﺩﺍﺭﻧﺪ ...ﺍﻣﺎ ﺍﺳﮑﻨﺎﺳﻬﺎ ﺑﯽ ﺻﺪﺍ ﻫﺴﺘﻨد!ﭘﺲ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺭﺯشتون ﺑﺎﻻ‌ ﺭﻓﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺁﺭﺍﻡ ﻭ ﺑﯽ ﺳﺮ ﻭ ﺻﺪﺍ ﺑﺎشید ... ﺍﺯ ﻣــﺮﮒ ﻧﺘﺮﺳﯿـــﺪ ...ﺍﺯ ﺍﯾــﻦ ﺑﺘﺮﺳﯿﺪ ﮐﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﺯﻧــــﺪﻩ ﺍﯾﺪ ﭼـــﯿﺰﯼ ﺩﺭ ﺩﺭﻭﻥ ﺷﻤﺎ ﺑﻤﯿــﺮﺩﺑــــﻨﺎﻡ ﺍﻧــــﺴﺎﻧﯿـــﺖ! ﺻﺒﺮ ﮐﺮﺩﻥ ﮔﺎﻫﯽ ﻣﻌﺠﺰﻩ می کند ...ﺗﻨﻬﺎﯾﯿﻬﺎﯾﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﯿﺶ ﻓﺮﻭﺵ ﻧﮑﻨﯿﺪ! ﻓﺼﻠﺶ ﮐﻪ ﺑﺮﺳﺪ ﺑﻪ ﻗﯿﻤﺖ ﻣﯿﺨﺮﻧﺪ .

بادام زمینی

  1. بادام، منبع پروتئین
  2. این دانه خوش طعم حاوی ویتامین E و پروتئین است. هردوی این ترکیب ها باعث حفظ شادابی و سلامت پوست می شوند، اما نکته مهمتر درباره بادام، فیبر موجود در این خوراکی است. به همین دلیل با خوردن بادام، حجم معده پرشده و پرخوری نخواهید کرد. اگر میزان مصرف این خوراکی متعادل باشد، علاوه بر کنترل اشتها، روغن موجود در بادام مانع از تجمع چربی در ناحیه شکم می شود. از سوی دیگر بادام یکی از منابع مناسب دریافت پروتئین بوده و به این ترتیب می توان میزان پروتئین حیوانی مصرفی را نیز کاهش داد.
  3. بهترین مقدار مصرف: روزانه تا 10 عدد.

جو و جو دوسر

  1. جو و جو دوسر سبوس‌دار: مقدار کمی در روز

  2. .
  3. .
  4. .
  5. .
  6. .
  7. .................................................

  1. جو و جو دوسر سبوس‌دار حاوی بتاگلوکان است، فیبر محلول در آب که اثبات شده میزان گردش کلسترول مضر در خون را کاهش می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد در صورت جذب روزانه ۳ گرم بتاگلوکان موجود در جو، به طور میانگین تا ۷ ٪ از میزان کلسترول مضر موجود در بدن کاسته می‌شود. این مقدار را می‌توانید با یک چهارم فنجان جو دوسر سبوس دار خام ( که می‌تواند با شیر و به صورت گرم یا به اسموتی خود بیافزائید و یا به صورت پخته میل کنید) یا یک دوم فنجان بلغور جو دوسر پخته شده، تامین نمائید. همچنین محققان بر این باورند که ترکیبات آنتی اکسیدانی پلی فنول موجود در جو دوسر سبوس دار، موسوم به اونانترامید می‌تواند با محافظت از سلول‌های خونی در برابر چسبیدن به جداره رگ‌ها، مانع از التهابات و تشکیل پلاک گردند.