saeedtag

دل نوشته ها مکانی برای آرامش

saeedtag

دل نوشته ها مکانی برای آرامش

سیاوش بیدکانی

پیرنیا سرش را از روی کاغذها بلند کرد و گفت:این را چه کسی خوانده بود؟
گفتند: از شهرستان آمده، از مشهد.
پیرنیا گفت: برگ سبز 216 باشد، من همین را پخش می کنم. اسمت چیست جوان؟
- محمدرضا.
- اهل مشهدی؟
- آری.
- باید منتقلت کنم تهران، باید تهران باشی، حیف است.
جوان گفت: استاد اگر خواستید صدای من را پخش کنید، بگویید سیاوش است. سیاوش بیدکانی.
- میدانی بیدکانی یعنی چه؟
- گوشه ای در دشتی است.
- آفرین، پس بلدی. حالا بگو چرا بگویم سیاوش بیدکانی؟
- پدر حساسند. مذهبی هستند. شدیدا تعصب دارند . اصلا در خانه نه رادیو داریم نه تلویزیون . ایشان حتی نمی داند که من بلدم آواز بخوانم. بفهمند بد می شود.
- خیالت راحت. نوشت: برگ سبز 216 ، سیاوش بیدکانی، آذر 1345.


پی نوشت : برگ سبز برنامه شماره 216، اولین اجرای محمد رضا شجریان بیدکانی در رادیو ایران است.
پیرنیا سرش را از روی کاغذها بلند کرد و گفت:این را چه کسی خوانده بود؟
گفتند: از شهرستان آمده، از مشهد.
پیرنیا گفت: برگ سبز 216 باشد، من همین را پخش می کنم. اسمت چیست جوان؟
- محمدرضا.
- اهل مشهدی؟
- آری.
- باید منتقلت کنم تهران، باید تهران باشی، حیف است.
جوان گفت: استاد اگر خواستید صدای من را پخش کنید، بگویید سیاوش است. سیاوش بیدکانی.
- میدانی بیدکانی یعنی چه؟
- گوشه ای در دشتی است.
- آفرین، پس بلدی. حالا بگو چرا بگویم سیاوش بیدکانی؟
- پدر حساسند. مذهبی هستند. شدیدا تعصب دارند . اصلا در خانه نه رادیو داریم نه تلویزیون . ایشان حتی نمی داند که من بلدم آواز بخوانم. بفهمند بد می شود.
- خیالت راحت. نوشت: برگ سبز 216 ، سیاوش بیدکانی، آذر 1345.


پی نوشت : برگ سبز برنامه شماره 216، اولین اجرای محمد رضا شجریان بیدکانی در رادیو ایران است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد